Wykup reklamę w Kafeterii Więcej »

Magazyn dla kobiet Kafeteria jest częścią Portalu o2.pl Więcej »

Bon Appetit

Zupa szczawiowa (kacówka)

Autor: fazująca  Data: 01.03.2004

Porcje: 8  Koszt: 10 zł  Trudność: prosty  Czas: 25 min.  Kalorie: średnio dużo

Składniki:

- szczaw świeży lib ze słoiczka 200gr, - ziemniaki 4 sztuki, - marchew 1 szt., - jaja na twardo 2 szt., - kostki rosołowe 2 szt., - cebulka, - masełko 2 łyżeczki, - pół kubeczka śmietany.

Jak przyrządzić?

Gotujemy pokrojone w kosteczkę ziemniaczki w litrze wody i z kostkami rosołowymi. W tym czasie podsmażamy na masełku cebulke posiekaną drobniutko i tarkowaną marchew aż cebulka będzie rumiana. Gdy woda z ziemniaczkami się zagotuje dodajemy smażoną cebulke i marcheweczkę i gotujemy aż ziemniaczki będą miękkie. Potem dodajemy szczawik i gotujemy ok. 5 min. śmietanę solimy i wlewając do niej wrzący wywar z zupki(ok.100ml) energicznie mieszamy aż do uzyskania jednolitego roztworu. Następnie wlewamy śmietanę oo zupy i czekamy aż całość się zagotuje i zupka jest już gotowa. PS. nalewamy zupkę do tależy i wkładamy w zależności od upodobań ćwiartki jajek na twardo.

Potrzebne przybory:

Garnek, patelnia, kubek na śmietanę, tarka.

Jak podawać?

Najlepsza po dobrej imprezie rano, konsumować póki gorąca!!!! :-)

Uwagi:

Do zupki można dodać świeży koper lub ząbek czosnku.

Czas przygotowania:

W czasie gotowania się zupki można ugotować jajka.
Wersja do druku

Wasze komentarze

Autor: Tymek  13.03.2004

To ja wpiszę się pierwszy. Znam dwa sposoby podawania tej zupy z jajkiem. Pierwszy j.w. , drugi polega na wlaniu roztrzepanych jajek do gotującej się zupy (to taka ciekawostka, żeby wiedzieć , że tak też można). Druga sprawa, to szczaw ze słoika. Raz zepsułem zupę wlewając go bezpośrednio - miał niejadalne, łykowate nitki. Warto przetrzeć go przez sitko.

Autor: madziaa  17.03.2004

a do tego najlepsze grzaneczki!!! - kroimy chlebek razowy lub bułkę białą i wstawiamy do piekranika na czas taki, ażeby sie zarumieniły, albo na patelni, na masełku- pychotka.

Autor: madziaa  17.03.2004

to bylam ja

Autor: Kaśka  20.03.2004

a mi najlepiej smakuje z rozdrobnionym twarogiem. Kruszymy twaróg do miseczki i zalewamy zupką. MNIAM, MNIAM. Zupa musi byc bez ziemniaków

Autor: Kasiunia  23.02.2005

Do szczawiowej podaję zawsze duszone ziemniaczki. Jest wtedy pyszna i sycąca, a wywar lepiej gotujcie na kościach np. schabowych - zdecydow3anie lepsza niż na rosołkach.

Autor: bogusia  10.03.2005

zupa szczawiowa jest najlepsza na świecie.

Autor: PhoenixR  22.03.2005

marchweczka, rosoleczek, ziemniaczki a na koncu szczawik:))) Przedni przepis bo sie strasznie usmialam. A tak powaznie...uwielbiam zupe szczawiowa...mniam

Autor: Lucuś  09.05.2005

Zupka jest suuuper! dziś robiłam.....tylko proponuję o połowę mniej szczawiu!

Autor: korytko  20.07.2005

a po zjedzeniu tej zupeńki mamy ból, nie, sorry BÓLIK brzuszka i taką sraczuszkę, że rozwala nam sedesik. LUDZIE ! NIE ZDRABNIAJCIE TAK, bo mozna się porzygać z tej słodyczy! A poza tym - przepis jakis na głowie stojący!

Autor: Kate  04.09.2005

zabieram się za robienie właśnie tej zielonej zupki, ale wydaje mis się,że dobrze podawać ją bez gotowanych ziemniaków a z groszkiem ptysiowym . Można zachęcic dzieci do zjedzenia zdrowej zupki !!! :D :D

Autor: Kace  03.11.2005

Sprobowalam zrobic, wg Twojego przepisu i wyszla rewelacyjna. Naprawde smaczna. Dobre proporcje i wogole. Dzieki.

Autor: Michal(SHU)  23.11.2005

Ja śmiało mogę stwierdzić, że w mojej kuchni nie ma grawitacji.... wszystko, co gotuje albo exploduje pod sam sufit, albo strzela w cztery strony świata na wszystkie ściany... produkty nie trzymają się naczyń.... a po przygotowanym daniu mam zawsze +, - 1,5 h sprzątania po całym tym zabiegu .... nie wiedziałęm że szczawiowa to antykacowy afrodyzjaq.... myślę że od dziś stanie się moim ulubionym & najczęściej wykorzystywanym przepisem.. jak ktos tam kiedys powiedział "...polak nie wielbłąd, piś musi" :D

Autor: majak  01.03.2006

szczaiowa pychota, ale uwaga nie można jeść za często bo wypłukuje wapno z organizmu. a dzisiaj robię. U mnie w domu jadało sie bez ziemniaków ale spróbuję wersję "z"

Autor: MARCIN  06.05.2006

Jest zajebista naj lepsza na kaca

Autor: Fiolka  24.05.2006

Moja cała rodzinka uwielbia zupkę szczawiową!Szczaw albo zrywam sama albo kupuje,myje i kroję dosyć drobno.Wrzucam do wywaru z kości schabowych solę i gotuje,po 10 minutach zaprawiam śmietaną i gotowe!A do tego jajeczka ugotowane na twardo pokrojone na ćwiartki a na osobnym talerzyku,tłuczone ziemniaczki okraszone skwareczkami z boczku.Polecam...Smacznego.

Autor: carolla  01.06.2006

Przepyszna ta zupa!!oprzec sie nie moge(a nie jestem po imprezce;)

Autor: kobietka  30.06.2006

Zupka wyszła pyszna!!! dzięki za przepis!!

Autor: eenia  13.09.2006

Zupkę szczawiową bardzo lubie i robiłam ja wg powyzszego przepisu ze słoiczka i swiezy szczaw. Z ziemniaczkami, grzankami oraz ryżem dodając jajeczko.Pychotka!

Autor: eenia  13.09.2006

Oczywiscie nie ze wszystkim naraz tylko albo swiezy albo ze słoiczka szczaw. Takze albo ziemniaczki, innym razem grzanki albo ryz:)

Autor: siemohwbmf  02.10.2006

Szczawiowa OK

Autor: jerzy  01.11.2006

maselko,zupka,lyzeczka.....piekny polski jezyczek - wstydz sie kucharczyku

Autor: kates  20.12.2006

Przepis swietny. Robilam nie raz zupe szczwiowa, ale postanowilam sprobowac tego przepisu. Rewelacja!!!! A z roztrzepanym jajkiem....super. Goraco wszystkim polecam

Autor: starakucharka  12.01.2007

Zupę podajemy na taleRZu.

Autor: ania  23.01.2007

Moze i jezyk polski zmiekczony ale przy jedzeniu to nie ma wiekszego znaczenia. A zupke dzis zrobilam poraz pierwszy i jest boska. Przepis rewelacja.!!!! Pierwszy raz jadlam z ziemniakami i uwazam ze to fajny pomysl- zupa jest bardziej konkretniejsza. Pozdrawiam autora!!!

Autor: Fiolka  24.05.2007

Zupa szczawiowa tylko na kościach od schabu!Zupę podaje z jajkiem,a na osobnym talerzu,tłuczone ziemniaczki okraszone skwareczkami...pycha!Zawsze tak jadłam i nawet mój Mąż się przekonał i teraz uwielbia;-)

Autor: zyla75  19.11.2007

:) super zupka.trzeba uważać na szczaw ze słoika bo możemy znależć w zypie wtedy piasek.Najlepiej jak sę samemu uzbiera i ułoży.Ja zamiat śmietany dodaję jogurt natur.mniej kalorii.PYCHOTA

Autor: Anna  22.02.2008

Uwielbiam zupe szczawiowa, szkoda tylko, ze wcale nie jest taka zdrowa. Szczawian potasu wystepujacy w szczawiu pod wplywem gotowania przyjmuje postac nieorganiczna i moze byc przyczyna zapalenia stawow i miesni.

Autor: patryk  26.02.2008

pyszności!:) ja zamiast smażyć dożuciłem marchew gotowałem zópe na żeberkach bo jestem na emigracji i mi dużo ich zostało:) a do zópy dodałem troszkę ziół prowansalskich ,oregano ,magi no i czosnek:) mniam mniam :)heheheheh

Autor: iskabelka  02.05.2008

Zupa jest zaje..... Dziekuje :) Pozdrawiam

Autor: elzbietka  12.07.2008

tez chetnie jem zupe szczawiowa jest wspaniala, tylko dlaczego nie pozostaje kolor zielony. moze ktos zna sposob zeby ta supka byla zielona? dziekuje

Autor: szefunio  31.07.2008

swietna zupka :-)

Autor: ania  16.08.2008

zupka pyszna dziś robię po raz kolejny;)

Autor: marta  24.08.2008

wszystko ok, przepis bardzo dobry, tylko czemu szczawik, ziemniaczki, cebulka, masełko?? pięć latek mamy???!

Autor: tonguetwister  02.09.2008

jakiez to przepiekniesiunie ze wasze przepisiki, choc z błedzikami ale wszystkie naszpikowane slodziutkimi zdrobnieniami. zemniaczki, marchewewczka, pietruszeczka... zalosne to jest. I przepis na "zupeczke ze szczawiczkiem" mozecie sobie w dupeczke wsadzizc.

Autor: radek  03.09.2008

Właśnie przed chwilą ją ugotowałem. Pychota!!!!

Autor: hanka  16.09.2008

A nie można było tego napisać jak człowiek, zamiast jak człowieczek w interneciku...

Autor: edzia  25.09.2008

a ja podaje do niej osobno pieczone ziemniaki zawijane w plastry wedzonego boczku pychota

Autor: świerzo upieczona żona:)  29.09.2008

:) zrobiłam te zupę już kolejny raz i jak zawsze wyszła rewelacyjna.. dziękuję za przepis:)

Autor:  02.10.2008

zupka z przepisu wyszła super, tylko ja zrobiłam na skrzydełkach kurzych, pzdr dla autorki ;)

Autor: mai  03.10.2008

Nie mogłam czytać tego przepisu te upiorne zdrobnienia marcheweczka, szczawik. Brrrrrrrrrrr Co za infantylizm

Autor: ola  04.08.2009

Zupka pyszna, ale nie lubie ziemniaków, wiec dodaję wiecej bo 4 jajka, koniecznie roztrzepane.

Autor: Magda  14.09.2009

Zupa fajna :) Tylko te zdrobnienia brrrrr!!!!!!

Autor: seXXXowna nowojorczanka  12.12.2009

zgadzam sie zupelnie z tym ze zdrobnienia mnie wk*******wiaja

Autor: Piwonia  07.02.2010

Ile masz lat? 5?

Autor: m  03.03.2010

ja wiem ze zupy szczawiowej nie wolno jesc za czesto, po pierwsze wyplukuje wapno z organizmu, a po drugie osoby ktore maja problemy z kamieniami nerkowymi to jest to zakazane!!!! polecam ogórkową:)

Autor: ola  27.03.2010

przepisik na zupeczke szczawioweczke

Autor: elo  20.05.2010

Kurde, jakaś idioteczka musiała ułozyć ten sfodziaszny przepisiczek na zupeczke szczawióweczke. Takimi zdrobnieniami najczęściej posługują się puste "błąd" debilki...

Autor:  22.05.2010

mi sie podoba

Autor: raskolnikov  07.06.2010

o boże.......... szukałem natchnienia na zupę szczawiową, a co widzę?>>>>>>>>>>>>>>>>..............: "wrzuć kostkę rosołową, słoiok przecieru, zagotuj, pomieszaj.... pyszne" człowieku, wstydź się, wstydź się, wolałbym zjeść zupkę chińską niż tę twoją pseudozupkę z kostki rosołowej........ do zupy potrzebne jest mięso (żeby zrobić wywar) i warzywa (żeby zrobić wywar:)....... plus natchnienie, szczypta szaleństwa i długieeeeeeeeeeee gotowanie (a nie 5 minut - czy ktoś widział przepis na seks 5minut?. ... no w sumie szybki numerek czaem to jest to, ale zupa już w tych kategoriach się nie sprawdza)............ no, nie chce mi się rozwodzić nad przepisem z chińskiego kubka, p[ozwólcie jeszcze, że zaapeluję: nie realizujcie przeisów , w których figuruje zamiast mięsa kostka rosołowa itp, bo to debile piszą, którzy gotować się nauczyli oglądając bigbradera (danie w 5minut)................................ a panią proszę z łaski swoejej o usunięcie przepisu, bo ośmiesza pani siebie i swoją matkę przede wszystkim. pozdrawiam

Autor: Miki  17.06.2010

Przepis nie jest zly ale smaku odejmuje jezyk autorki.

Autor: voytec  11.07.2010

...chciałem tylko wtrącić słowo, do tej nielicznej ale widocznej części komentujących, mieszkam od dłuższego czasu poza granicami naszego kraju i czytając wasze użalanie się na temat zdrobnień uświadczam się w przekonaniu, że racje mają anglicy mówiąc "polak znajdzie zawsze problem tam gdzie go niema" Korzystając z przepisu nawet nie zauważyłem tych zdrobnień a zupa smakowała rewelacyjnie. Dziękóweczka za fajniusi przepisik jak dla mnie wypasik.

Autor: julka  25.08.2010

fajny przepis wlasnie gotuje zupa jak na szczaw ze sloika jest bardzo dobra moj maluch mowi ze mniam wiec musi byc ok :)

Autor: klaudia  04.11.2010

hey, nie mozesz zmienic tego przepisu? Byloby fajnie jakby brzmial odrobine bardziej profesionalnie. Teraz brzmi jakbys bawila sie w gotowanie naczynkami dla lalek.

Autor: najszybsza i najsmaczniejsza zupa świata  20.04.2011

zupka jest pyszna a to ze w przepisie zawarte są zdrobnienia dla jej SMAKU nie ma znaczenia:)

Autor: mak  14.07.2011

bardzo mnie razi talerz...pisany jako tależ, ja wiem że to bez znaczenia, nie o ortografię tu chodzi, każdy powie...czepia się bałwan ale proszę dbajcie o język polski tak samo jak o polskie potrawy

Autor: kuchcik  10.02.2012

Zgadzam się z przedmówcą, że Polak zawsze znajdzie problem tam, gdzie go nie ma.. Z resztą już dawno ktoś mądrzejszy ode mnie powiedział, że naszą cechą narodową jest tzw. "pieniactwo". W kwestii zdrobnień? Nie muszą się podobać, ale po co robić z tego problem i ośmieszać się pytaniem czy Autorka ma 5 lat? Mówi się, że nie ma głupich pytań a jednak... Odnośnie ortografii? Przykro się na takie błędy patrzy, oj przykro... ale po co komentować? Jeśli naprawdę komuś to polepsza nastrój to szczerze współczuję powodów do radości... A przepis mimo całej niechęci do kostek rosołowych zaraz wypróbuję- czasu na wielkie gotowanie dziś nie mam, a jeśli zupa wychodzi tak pyszna, jak większość pisze, to grzechem byłoby nie spróbować:)

Autor: kuchcik  10.02.2012

Zgadzam się z przedmówcą, że Polak zawsze znajdzie problem tam, gdzie go nie ma.. Z resztą już dawno ktoś mądrzejszy ode mnie powiedział, że naszą cechą narodową jest tzw. "pieniactwo". W kwestii zdrobnień? Nie muszą się podobać, ale po co robić z tego problem i ośmieszać się pytaniem czy Autorka ma 5 lat? Mówi się, że nie ma głupich pytań a jednak... Odnośnie ortografii? Przykro się na takie błędy patrzy, oj przykro... ale po co komentować? Jeśli naprawdę komuś to polepsza nastrój to szczerze współczuję powodów do radości... A przepis mimo całej niechęci do kostek rosołowych zaraz wypróbuję- czasu na wielkie gotowanie dziś nie mam, a jeśli zupa wychodzi tak pyszna, jak większość pisze, to grzechem byłoby nie spróbować:)

Autor: Ewa  11.07.2012

Ludzie!!!! Apeluje!!! czy naprawde jestescie juz tak wyplukani z emocji i zgorzkniali ze irytuje was kiedy ktos stara sie zyc wesolo i kolorowo i uzywa zdrobniej .A moze autor lub autorka zrobila to dla zartu? Dlaczego jest w was tyle jadu? !!! Moze macie stresujaca prace albo zona/maz was zdradzaja a dzieci nie sluchaja polecen?? hmmm...napewno przyjemniejszym czlowiekiem jest autorka /autor przepisu niz ludzie ktorych tak bardzo poruszyly i zdenerwowaly te zdrobnienia..tym ludziom szczerze wspolczuje i zycze zeby w zyciu zaczelo im sie ukladac i zeby pokochali siebie a wtedy bedzie latwiej im pokochac ,,zdrobnienia, pozdrawiam wszystkich kochajacych ,szczawiuweczke, ;);)

Autor: gość  21.02.2013

"...nalewamy zupkę do taleŻy (...)". A co to jest ten taleŻ??

Dodaj własny komentarz

(twój pseudonim, imię lub nazwisko)

(nieobowiązkowo; nie musisz podawać adresu e-mail!)

Min. liczba znaków: 3

Kafeteria / Zamów reklamę w Kafeterii / Redakcja (PR + autorzy) / Kosmetyki do testów / Patronaty
© 1999-2014 Grupa Wirtualna Polska Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu