Wykup reklamę w Kafeterii Więcej »

Magazyn dla kobiet Kafeteria jest częścią Portalu o2.pl Więcej »

Zdrowie i uroda

26.01.2005 | Zdrowy styl życia

Dieta oczyszczająca

Dieta oczyszczająca “detoks”

Kto najbardziej potrzebuje diety oczyszczającej? Wbrew pozorom młodzi ludzie, studenci i zaczynający pracę. Hedonistyczne życie nocne: alkohol, imprezy, zadymione kluby, niedostatek snu, oraz pospieszny rytm dnia: zupka z torebki, hamburger bądź hot-dog zamiast obiadu, zaspokajanie głodu słodyczami i chipsami, wreszcie wyczerpująca praca, stres i zanieczyszczenia, jakie produkuje duże miasto - wszystkie te czynniki obciążają zdrowie, powodują, że organizm nie nadąża z samooczyszczaniem, nie regeneruje się wystarczająco szybko, traci odporność... Takie dolegliwości jak długotrwałe przemęczenie, bóle głowy, problemy z trawieniem, zaparcia, częste przeziębienia i grypa, a także nasilone alergie mogą wynikać z tego, że w organizmie zalegają toksyny. Dieta “detoks”, jak sugeruje nazwa, ma na celu wspomóc proces oczyszczania organizmu z toksyn, przy okazji przyczyniając się do zrzucenia paru zbędnych kilogramów.

Dlaczego warto zastosować dietę “detoks”?

W założeniu dieta “detoks” ma oczyścić i odnowić organizm z zalegających w nim toksyn oraz uzupełnić niedobory minerałów, których nie dostarcza w wystarczającej ilości żywność przetworzona. Chociaż jesteśmy wyposażeni w system samooczyszczenia organizmu - nerki i wątrobę - organy te nie są niezniszczalne, od czasu do czasu trzeba pozwolić im odpocząć, dać szansę zregenerować się. Nerki oczyszczają krew z wielu szkodliwych produktów przemiany materii, natomiast wątroba odtruwa organizm, neutralizuje substancje szkodliwe, np. alkohol, rozkłada leki, zanim zostaną one wydalone jako pot, uryna itd. Podczas gdy niewydolność nerek szybko daje o sobie znać, wątroba długo funkcjonuje mimo poważnych uszkodzeń i często bywa tak, że doskwiera, kiedy choroba jest już w zaawansowanym stadium.

Czym jest dieta “detoks”?

Chociaż jest wiele odmian diety odtruwającej “detoks”, panuje zgodność co do tego, że podczas jej stosowania wykluczone jest spożywanie: żywności przetworzonej, tłuszczów nasyconych, alkoholu, kawy i herbaty oraz wszelkich produktów zawierających kofeinę, cukier rafinowany i sól. Dalej jednak szkoły diety “detoks” zaczynają się od siebie znacząco różnić: jedne nakazują picie jedynie wody, inne świeżo wyciśniętych, niesłodzonych soków i herbatek ziołowych; jedne przypominają dietę wegeteriańską, inne pozwalają na spożywanie chudego czerwonego mięsa. Ogólnie dominują dwa podejścia do głodówki: szybka i zarazem drastyczna oraz długofalowa i tym samym ograniczona.

Szybki “detoks”, czyli post

Chyba każdy doświadczył zatrucia, po którym jedyne, na co miał ochotę, to napić się wody. Jest to naturalna reakcja na zatrucie alkoholem bądź innymi toksynami zawartymi w pożywieniu, bowiem woda i jednoczesny post ułatwiają szybkie samooczyszczenie organizmu. Nieprzypadkowo wiele osób instynktownie traktuje głodówki, podczas których dozwolone jest tylko spożywanie wody, jako dietę odtruwającą.

Będąc na szybkiej diecie “detoks”, spożywa się wyłącznie płyny. Przede wszystkim wodę butelkowaną, ale także herbatki oraz napary ziołowe, czasem świeżo wyciskane, niesłodzone soki owocowe.

Uważa się, że herbatki i napary ziołowe stymulują oczyszczanie poszczególnych organów:
wątroby - mniszek lekarski, nasiona ostropestu plamistego i pietruszka,
nerek - pietruszka, prawoślaz lekarski i mącznica lekarska,
dróg oddechowych - dziki bez (czarny), prawoślaz lekarski i rumianek,
skóry - nagietek lekarski.

Należy pamiętać, że szybka dieta oczyszczająca wiąże się z wyeliminowaniem z jadłospisu białka, cukrów złożonych i tłuszczu. To też oznacza, że ta, nazywając ją po imieniu – głodówka, spowalnia metabolizm, może spowodować osłabienie i zawroty głowy. Najlepiej, gdy szybka dieta "detoks" nie trwa dłużej niż 24 godziny, a z pewnością nie powinna być dłużej stosowana niż przez 5 dni.

Dieta “detoks” ograniczona

Większość dietetyków specjalizujących się w dietach “detoks” poleca ograniczoną odmianę, ponieważ jest bezpieczniejsza i łatwiejsza do stosowania. Taka dieta przede wszystkim eliminuje z jadłospisu produkty żywnościowe i napoje, które w jakiś sposób obciążają organizm, np. alkohol, który niszczy wątrobę i działa jak środek moczopędny, przez co nerki wydalają więcej wody a wraz z nią potrzebne organizmowi pierwiastki śladowe. Zastępując „świństwa” warzywami i owocami bogatymi w antyoksydanty i fitochemikalia, wzmacniamy układ odpornościowy, polepszamy odnowę komórek, chronimy skórę przed negatywnymi czynnikami środowiskowymi, ale - co najważniejsze z punktu widzenia detoksyfikacji - dostarczamy organizmowi enzymów, które stymulują wątrobę.

Dietę oczyszczającą ograniczoną także warto wspomagać ziołami bądź preparatami ziołowymi. W ofercie Herbapolu dostępne są kapsułki Sylivit zawierające wyciąg z nasion ostropestu plamistego. Preparat ten wspomaga procesy odtruwania wątroby po zatruciach substancjami toksycznymi, wskazany jest w awitaminozie, ogólnym wyczerpaniu organizmu, w zaburzeniach trawienia. Stabilizuje i normalizuje funkcje komórek wątrobowych.

Kolejna roślina wspomagająca oczyszczanie organizmu to Aloes. Wyciąg z aloesu ma wielostronne działanie, między innymi polepsza funkcjonowanie układu trawiennego: reguluje wydzielanie kwasu solnego i pepsyny, normalizuje pH żołądka, niszczy drobnoustroje wywołujące stany zapalne, oczyszcza jelita. Aloes ma też działanie bakteriobójcze i grzybobójcze: oczyszcza krew i cały organizm z zatruwających go grzybów i drożdży.

Główne kontrowersje wokół diety oczyszczającej dotyczą tego, czy włączyć do jadłospisu mięso, bowiem z jednej strony białko pochodzenia zwierzęcego obciąża wątrobę, z drugiej – aminokwasy są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania tego organu.

Dla kogo “detoks”?

Eksperci twierdzą, że dieta oczyszczająca przydałaby się większości mieszkańców krajów cywilizowanych, z wyłączeniem poważnie chorych, przyjmujących leki i stosujących zaleconą im przez lekarza dietę.

Do diety oczyszczającej należy się przygotować, stopniowo rezygnując z poszczególnych produktów, ponieważ pierwszy etap odtruwania organizmu jest nieprzyjemny. Nagłe dostosowanie się do wymogów reżimu “detoksu” może wywołać bóle i zawroty głowy, mdłości, dolegliwości układu pokarmowego, pogorszenie się wyglądu cery, a więc podobne (choć w znacznie złagodzonej formie) objawy do tych towarzyszących rzucaniu nałogu nikotynowego, czy też alkoholowego.

Dieta polegająca na zrezygnowaniu z cukrów rafinowanych, alkoholu, tłuszczów zwierzęcych oraz ograniczeniu soli, kawy i czarnej herbaty do minimum, czyli dieta “detoks” w najbardziej podstawowym zakresie może być z powodzeniem stosowana przez całe życie jako antidotum na zanieczyszczone środowisko i stresujący tryb życia.
JEA
Wersja do druku

Wasze komentarze

Autor: anusia  26.01.2005 zgłoś

Ta dieta jset naprawde skuteczna,przetestowalam ja osobiscie i czuje sie jak nowo narodzona.Pozwolila mi nie tylko schudnac,ale znacznie lepiej sie teraz czuje.Stosuje ja przynajmniej raz w miesiacu i jest ok :) Polecam ja wszystkim.to naprawde dziala!!!

Autor: SIR  26.01.2005 zgłoś

A co na to medycyna akademicka? Poprosimy o zabranie głosu jakąś specjalistke/stę od fizjologii czy pokrewnych nauk medycznych. Czy są jakieś uwarunkowania? Czemu ta rewelacyjna metoda nie jest polecana przez lekarzy? Dlatego ze nie potrzebuje leków?

Autor: :@)  27.01.2005 zgłoś

Tydzień bez jedzenia???Wytrzymałabym jedynie dzień,no może dwa!To chory pomysł!Jak można funkcjonować w "zapędzonym świecie"z zawrotami głowy,z powodu detoksu-mam na myśli dietę?!A jeśli już to ktoś stosuje,to skąd pewność, że warzywa i owoce,które spożywa nie były nawożone,ja nie ufam sklepom z ekologiczną żywnością-podpucha i czy istnieją miejsca wogóle nieskażone?W pierwszej kolejności trzebaby odtoksycznić podejście do życia...Powodzenia życzę tym, którzy przez 7 dni będą pili soczki i inne wywary-milego detoksu :]

Autor: terra  27.01.2005 zgłoś

Ktos kto juz raz zastosowal diete wie ze jest to mozliwe.

Autor: Hela  27.01.2005 zgłoś

czy znacie kapsułki sylivit ?

Autor: Belka  27.01.2005 zgłoś

Znam diete, moja znajoma stosowala, ale efekt jo-jo murowany

Autor: helenka  28.01.2005 zgłoś

a ja wlasnie stosuje diete bikini i powiem wam tak! DO ROBOTY LENIE SMIERDZACE! myslicie ze dieta cos wam pomoze schodnac? poruchac sie codzien pol godzinki przynajmniej to moze wam tluszcz spadnie! leniuchy!

Autor: aria  28.01.2005 zgłoś

stanowczo nie wobec stosowania glodówek oczyszczajacych trwających dłużej niz 1 dzień - dla młodej osoby zawsze taki proces powinien być prowadzony pod kontrolą lekarza jeśli trwać ma dłużej , juz 2 dnia głodówek żołądek sie kurczy i ogranizm przechodzi na oszczędny tryb pracy zas my mamy zaburzenia łaknienia a dla młodej osoby to juz krok do nabawienia sie anoreksji, pracuje w ośrodku który pomaga takim młodym osobom ktore przez wlasna glupote zagalopowały sie w swoich dietach i tez nigdy nie przypuszczały ze tak sie stanie , przed nimi teraz walka do końca zycia, branie silnych leków, i wbrew obiegowym opiniom wsrod pacjentow jest tez wielu chlopcow i mezczyzn

Autor: dzulkaa  28.01.2005 zgłoś

Aby efekt był lepszy warto stosować głodówkę podczas nowiu księżyca. Wówczas woda nie jest zatrzymywana w organizmie, a ochota na jedzenie - mniejsza, a o to chyba chodzi, prawda?

Autor: ania  28.01.2005 zgłoś

mieszkam z miłośniczką wszelkiego rodzaju diet - wynajduje je wszędzie aż czasem dziwie się że nie ma im końca !osobiście wolę ćwiczenia fizyczne ale namówiła mnie ostatnio na dietkę oczyszczającą i fakt fajnie się czułam ALE mam teraz efekt jo-jo !

Autor: grubaska  28.01.2005 zgłoś

stosowałam jednodniową głodówkę nic tylko woda dużo należy pić żeby zaspokoić głód wystarczy dwie szklanki wody i tak przez cały dzień nastętnego dnia samopoczucie wspaniałe natomiast po dwóch dniach całkowitego niejedzenia miałam mroczi przed oczami

Autor: samanta  28.01.2005 zgłoś

ja sama stosowalam diete detoks przez kilka dni,i naprawde czulam sie po niej swietnie lecz szybko z powrotem przybylo mi 2 kilo .Moim zdaniem to zeby szybko i skutecznie schudnac nalezy zmienic sposob odzywiania na zdrowy i wtedy nie potrzebna jest zadna dieta.A przede wszystkim zaczac uprawiac jakis sportnp.plywanie albo jogging.Powodzenia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Autor: SIR  28.01.2005 zgłoś

Autorka tego felietonu JEA jest niekompetentna i nie powinna upowszechniać takich nieakceptowalnych przez medycyne eksperymentów na własnym organiźmie. Zdarza mi sie przy złym samopoczuciu /jestem starszy/, że tylko piję przez cały dzień herbatę owocową. Jeden dzień! Nie ma to nic współnego z dieta odchudzającą. Zupełnie młodej osobie bez ważnego powodu to i tego bym nie zalecał. W każdym bądź razie nie dla "odtrucia" organizmu. Do zaakceptowania jest dla mnie wskazówka żywieniowa wynikajaca z ostatniego zdania felietonu. I taką tez praktykuję.

Autor: gina  28.01.2005 zgłoś

przez rok stosowałam dietę oczyszczającą.Nie mieszałam węglowodanów z tłuszczami,piłam około 2l wody dziennie minimalne ilości mięsa dwa razy w tygodniu.Dodatkowo brałam" Skrzypowit" i smarowałam się żelem odchudzającym ze Świtu.Schudłam 17 kg , wagę udało mi się utzrymać przez10 miesięcy.Czułam się świetnie,bez ćwiczeń miałam piękne ciało i cerę.Teraz tez zaczynam diętę ale prócz diety ćwiczenia gimnastyczne.Kangoo, Pilates i Step.Czymajcie kciuki.

Autor: kasia z Rotterdamu  28.01.2005 zgłoś

nie tyle dieta co antyoksydanty,tabletki o nazwie Detox-firmy VISION.oparte na naturalnych składnikach,roslinach URATOWAŁY MI ŻYCIE!co w tym jest miałam sine bóle jelit i brzucha doprowadzające do omdleń.ograniczyłam picie kawy,mniej smażonych potraw,a więcej naturalnych soków,tzn.przez siebie robionych-sokowirówka.polecam!!!o

Autor: biegacz ;)  28.01.2005 zgłoś

sport i ruch na świerzym powietrzy czyni cuda. ale łatwiej jest się zmusić do diety niz wdziać dresik i pobiegać. po co głodować jak można dużo jeść, dużo się ruszaći być zdrowym, mieć odpowiednią wagę- bez zbędnych wyżeczeń, być szczęsliwym człowiekiem ?

Autor: marannta  28.01.2005 zgłoś

moim zdaniem ten cały artukuł to bzdura, organizm pozbawiony pożywienia zaczyna produkować niekorzystne dla nas związki a nie "oczyszczać się", być może jednodniowa głodówka rzeczywiście może dobrze zrobic ale już na pewno nie tygodniowa!!! owszem ważne jest by dobrze sie odżywiać i starac sie unikać w dużych ilościach "toksycznych" dla ogranizmu używek tłuszczy i cukrów prostych ale nie szaleńczo sie głodzić...tym bardziej że z wypowiedzi większości tu osób wynika że rozumieja ta rzekoma diete oczyszczająca jako metode odchudzania a nie odtrucie organizmu...dla mnie jak pisałam wczesniej jedno i drugie to bzdura! No i zasadniczo jak tez sobie Autorka wyobraża w praktyce stosowanie takiej diety...co urlop i plackiem w domku, najlepiej z pielęgniarka i pomoca domową...

Autor: Herodot  28.01.2005 zgłoś

Same bzdury!Zgodnie z zaleceniami jw.Najlepszą dietę oczyszczjącą stosował więżniom Hitler i jego kumple.

Autor: Aga  28.01.2005 zgłoś

Ja przetestowałam tą dietę i rzeczywiście była skuteczna! Po czym rok po schudnięciu przytyłam więcej niż ważyłam przed odchudzaniem. Dobrym przykładem są też znane osoby, które chudły, a teraz wyglądają ... Zdecydowanie nie polecam. Lepiej zaakceptować siebie takim jakim jesteś!

Autor: Hallo!!!  29.01.2005 zgłoś

Tu nie chodzi o zchudniecie . Mowa o odtruciu-- wiec na temat prosze .

Autor: dorota  29.01.2005 zgłoś

zbilansowana dieta i aktywnosc fizyczna to klucz do sukcesu w kontrolowaniu wagi. a oczyszczanie organizmu to nasz obowiązek kazdego dnia ;) jak? po szczegóły zapraszam na strone www.dorota.mojawaga.pl

Autor: JOLUNIA  29.01.2005 zgłoś

czytam czytam co tu piszecie i poprostu stwierdzę nie żryjcie tyle weście się za sport i problem z głowy . POZDRAWIAM

Autor: gosia  29.01.2005 zgłoś

przez takie głupie odtruwanie załatwiłam sobie wątrobę.Nie można oczyszczać w taki sposób organizmu bez ingerencji w wydalanie.Niestety trzeba doprowadzić do tego żeby toksyny opóściły organizm.Wystarczy 1 łyżka soli gorzkiej na szklankę wody.Ja dowiedziałam się tego dopiero w szpitalu i to od lekarza w prywatnej rozmowie.Odtruwać się można pijąc sokiowocowe lub warzywne świeże przez conajmiej 5 dni a potem powoli wracać do normalnej diety.WCALE NIE SCHUDNIECIE PO TYM ,NATOMIAST ODZYSKACIE ENERGIE I WIGOR.po pierwszmdniu możecie odczuwać bóle głowy ale to właśnie to znak odkwaszania organizmu ipamietajcie o płukaniu jeit tonaprawde barzo ważne.Problem otyłości nie zwasze związany jest z jedzeniem,lecz z funkcjonowaniem całego organizmu i czasem lepiej pogodzić się z nadwagą niż żyć z wiecznym poczuciem .winy o zjedzonego cukierka.Na tej zbiorowej histerii świetnie prosperuja różni cudotwórcy z lekarzami włącznie.Warto jednak dbać o swoje zdrowie i regularnie sie odtruwać a pochamowania apetytu nawetnie zauważycie ono samo przyjdzie.Tylko akceptujcie siebie

Autor: Madzik  29.01.2005 zgłoś

Chętnie bym zastosowała detoks bo wiem ze to działa i czuje, że mój organizm tego potrzebuje. Jest jedno ale. Karmię piersią rocznego bobasa. Mam związku z tym obawy czy toksyny nie bedą wydalane z organizmu wraz z mlekiem matki? Jeśli ktoś sie nma tym zna to proszę o poradę na mojego maila. Pozdawiam :)

Autor: SIR  29.01.2005 zgłoś

"detoks" to pojęcie zapozyczone z odtruwania organizmu alkoholika lub narkomana. Głodówke /nie dotyczy picia/ stosuje sie też przy niektórych chorobach np. trzustki. Post z kolei znany jest od starożytności jako forma odpoczynku organizmu od przeżerania sie i przepicia /alkoholu/, lub zwiazany z wierzeniami jako forma umartwiania się. Te osoby, które po tym amatorskim detoksie lepiej sie czuły to wg. mnie autosugestia. I to tez przejściowo. Lepiej byłoby na stałe zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze, a nie robić rzekome detoksy. A odchudzanie też nie polega na głodzeniu sie, tylko na zespole przedsięwzęć w tym odpowiednie odżywianie. Bez głodowania. Nie jestem fachowcem od tej tematyki. Takie jest tylko moje przekonanie. Poprosimy lekarza o zabranie głosu.

Autor: daniel@askTIM.one.pl  29.01.2005 zgłoś

bzdura bzdura i jeszcze raz bzdura co wy piszecie wogole ludzie !! nie mozna nie jesc 7 dni ?? oczywiscie ze mozna !! mozna nie jesc znacznie dluzej jezeli w twoich napojach masz odpowiednie skladniki :P oczyszcza organizm i czlowiek znacznie lepiej sie czuje wiem bo sam to robie !! zastanowcie sie co piszecie bo niektorzy tutaj chyba pokonczyli jakies specjalne szkoly medyczne co do oczyszczania organizmu zycze wam powodzenia - nie chcecie nie probujcie wasza strata milego dnia

Autor: bonnia  29.01.2005 zgłoś

ciekawe, niektorzy piszą tak jakby sami próbowali już tego, ale to chodzi głownie o detox a nie o odchudzanie

Autor: mrówka  29.01.2005 zgłoś

To co piszecie wyżej jest prawdą ale na oczyszczenie organizmu działa bqardzo dopbrze sok z wyciśniętej świeżo cytryny/ aby było więcej soku cytrynę należy zostawić na grzejniku przez 3 h a przed wyciśnięciem lekko wałkować dłonią po stole/ około 1/2 szklanki 3 razy dziennie przez 3 dni nie spożywać tłuszczu żadnego w tym czasie ani węglowodanów. SMACZNEGO

Autor: biedronka  30.01.2005 zgłoś

każdy z was ma trochę racji wtym co pisze , i każdy powinien wybrać to co jemu odpowiada najbardziej ,wkońcu każdy ż nas wie na co go stać .A tak na marginesie to zamiast śię mądrować przed komputerem radzę się poruszać na świerzym?! powietrzu > BAj idę na sanki zmoimi bajbuskami !

Autor: MEDYK  30.01.2005 zgłoś

Po pierwsze głownym celem tej diety nie jest utrata masy ciała tylko poprawa ogolnego stanu zdrowia, samopoczucia, sprawnosci fizycznej i regulacja metabolizmu. (Efekty widac raczej w dluzszym okresie czasu i po regularnym stosowaniu sie do zasad) Co do polecania jej przez lekarzy: podstawowym zawsze zalecanym sposobem unikania podstawowych chorob cywilizacyjnych jest ograniczenie spozycia soli, cukru, tluszczow nasyconych (mowiac prosciej - zwierzecych) i zastąpienie ich nienasyconymi (roslinnymi i tymi obecnymi w rybach, zwlaszcze tlustych) ograniczenie ilosci miesa (zwłaszcza czerwonego czyli wolowiny, wieprzowiny) zastapienie tego wszystkiego owocami i warzywami. Zawsze mowi sie tez o jak najwiekszej roznorodnosci spozywanych pokarmow, zwikszeniu ilosci przyjmowanych plynow i ograniczeniu masy ciała jesli ktos cierpi na nadwage (przewazajaca czesc spoleczenstwa) Jesli jednak nazwie sie cos racjonalnym sposobem odzywiania a nie "dieta detoks" czy "dieta cud" traci to na swojej atrakcyjnosci i jest szybko zarzucane. (poza tym nie ma efektu placebo ktory daje takie wspaniale efektu już w jeden lub dwa dni po zastosowaniu diety poznanej poczta pantoflowa) Ktos kto nie slyszal tego nigdy od swojego lekarza powinien chyba bardziej sie mu przysluchac, umyc uszy a jesli wciaz nic nie uslyszy jak najszybciej go zmienic. Stosowanie dlugich glodowek (tylko woda lub soczki) moze byc niebezpieczne jesli nie jest dokonywane pod kontrola dietetyka (zwlaszcza u kobiet ze wzgledu na cykl menstruacyjny nie mowiac już o ewentualnej ciazy czy antykoncepcji i u osob chorych na niektore choroby przewlekle) Generalnie nie sa one potrzebne u zdrowej osoby odzywiajacej sie racjonalnie. Ziola i rozne preparaty z aloesu, owocow nobi, grejpfrutow, itp generalnie tez maja swoje zastosowanie jednak nie nalezy ich przeceniac i pamietac ze ich takze nie zastosujemy u kazdego (np. prawoślaz lekarski i mącznica lekarska i inne ziola oczyszczajace uklad moczowy to mowiac krotko specyfiki moczopedne. Podanie ich osobie odwodnionej, nieprzyjmujacej dostateczej ilosci mikroelementow w pozywieniu, lub z awitaminoza ktorejs witaminy rozpuszczalnej w wodzie czy stosujacej niektore leki moze ja "dobic") Gwoli przedstawienia siei uwiarygodnienia tego co pisze dodam ze studiuje na na wydziale lekarskim Akademii Medycznej w Poznaniu.

Autor: mari  30.01.2005 zgłoś

HERODOT!!! co ty za bzdury wypisujesz to bulwersujace ,chcialbys zyc w czasach hitlera? kiedy to ludzie byli traktowani gorzej niz zwierzeta !!! Uczyles sie historii a moze ty jestes faszysta co!

Autor: Aga  30.01.2005 zgłoś

Mam prośbe do MEDYKA Jezeli istnieje taka możliość bardzo prosze o kontakt ze mną! Pragnę zaczerpnąć opinii fachowaca

Autor: Aga  30.01.2005 zgłoś

moj e-mail agaj81@go2.pl Bardzo prosze !

Autor: kasia  30.01.2005 zgłoś

tzn,że mam przez całe 24godz nic nie jesc? i tylko pic płyny??

Autor: Zosia  30.01.2005 zgłoś

Stosowałam ta dietę. Wymaga wielkiego samozaparcia. Lecz, to fakt, po niej czułam się jak nowonarodzona. Zniknęły problemy ze skórą, straciłam 8kg, ale najważniejsze odzyskałasm energię i zdolnośc koncentracji. Chociaż wiem,że jest skuteczna. nie udało mi się tego wyczynu powtórzyć. Moim problemem jest odreagowywanie stresów za pomocą jedzenia. Mój organizm reaguje głodem na każde zdenerwowanie. Tereaz to już uważam ,że jest to odruch chorobowy. Drugim problemem jest konieczność przygotowania posiłków dla całej rodziny i to przeszkadza w utrzymaniu postanowienia. Jeśli ktoś zna sposób na pokonanie tej słabości proszę o kontakt.

Autor: And  31.01.2005 zgłoś

Tytul artykulu jest moim zdaniem mylacy - slowo dieta oznacza dla mnie proces dlugotrwaly a w tym przypadku mamy do czynienia raczej z krotkotrwala kuracja a nie dieta - taka "dieta" czy glodowka nie powinna trwac dluzej niz kilka dnie + kilka dni na przyzwyczajenie organizmu do nowego trybu funkcjonowania zarowno przed jak i po. Np dwa dni kiedy ograniczamy jedzenie bialek i tluszczy potem dwa dni faktyczniej glodowki i kolejne dwa dni na przysytosowanie sie zmow do standardowego jedzenia. Im krotsze bedzie przygotowywanie sie do glodowki tym wieksze beda nieporzadane efekty w stylu bolow glowy i zlego samopoczucia - po prostu ogranizm nagle zacznie usuwac duze ilosci toksyn.(okolo 2,3 dnia te efekty mijaja.) I jeszcze jedna uwaga to nie jest dieta odchudzajaca - taka kuracje mozna moim zdaniem stosowac nie czesciej niz raz na pol roku -w innym przypadku ogranizm moze przystosowac sie do warunkow w ktorych brak wysokowartosciowego jedzenia i na wszelki wypadek zaczac gromadzic tluszcze - wiec zamiast schudniecia nauczymy orgaznim robic zapasy w postaci tluszczu co nie jest chyba naszym celem. ps jestem informatykiem na nie lekarzem a ten wywod to raczej moja analiza na podstawie dostepnych mi informacji jesli cos pokrecilem to prosze mnie poprawic - pozdrawiam - ps2 u mnie taka kuracje calkiem fajnie zadzialala - nie wiem jak waga bo nie sprawdzalem ale na pewno czulem sie duzo lepiej niz przed

Autor: Gusia  31.01.2005 zgłoś

Ludzie ja was poprostu nie rozumiem!!!Wy chcecie 7 dni nic nie jeśc tylko dlatego zeby oczyscic organizm z jakis świństw???Przecież tego nie da rady zrobić!!Kazdego dnia cokolwiek robimy wdychamy pelno gówien i nic na to nie poradzimy a to normalne ze 7 dni nie jesz to i nie tyjesz a nawet ciut schudniesz.To jest glupuie i nie polecam takiego katowania się

Autor: Marlena  31.01.2005 zgłoś

Sluchajcie odchudzanie sie to nie taka prosta sprawa.przyszedl dzien powiedzialam ze nie pale i juz nie zapalilam ,ale jak sobie mówie ze dzisiaj nic nie jem -to mi nie wychodzi.Samo przez sie. Ale ostatni wpadlam na pomysl zamiast sie glodowac to wieczorem biegam.I uwierzcie mi to tak samo wplywa na organizm jak te wasze glodówki.Tez sie po tym wspaniale czuje ,mam dobry humor inaczej patrze na swiat itp Polecam!!! Efekt nie natychmiastowy ale zapewniam nie ma efektu jo-jo!

Autor: Agathek  31.01.2005 zgłoś

Osobiście uważam, że jak ktoś lubi jeść a to jest raczej genetycznie uwarunkowane to przez 7 dni spozywając soczki będzie się męczył i katował nieziemsko, a po głodówce zatruje swoj organizm z kretesem. Próbowałam i w moim przypadku to się nie udaje, kazdy wie co jest w stanie wymusić na swoim organizmie...Mój sposób na zbedne kg (których nadal jest duzo za dużo ze względu na prace-8-10 h dziennie przy kompie) to zorganizować sobie wolny czas tak, żeby nie siedzieć po pracy czy po szkole przed TV czy monitorem tylko miec dużo spraw na głowie...odnowić znajomości, uprawiać sport, wziąć psa ze schroniska itd...gwarantuję że jak nie ma czasu na myślenie o odchudzaniu to wtedy łatwiej sobie z chudnięciem poradzić...powodzenia

Autor: buli  31.01.2005 zgłoś

troche ruchu 1moze 2 razy w tygodniu sauna i to polgodzinki sexu to jest swietne odtoksycznienie organizmu i koniecznie masaz

Autor: Giniusia  31.01.2005 zgłoś

Niesamowite! Przeczytalam wszystkie komentarze i przyznam szczerze, ze jestem pod wrazeniem:) Nie mialam pojecia, ze ten temat moze budzic tyle "namietnosci". Sama stosuje diete oczyszczajaca raz na pol roku. Podczas 7 dni "nic-nie-jedzenia" pije tylko wode mineralna niegazowana ze swierzym sokiem z cytryny i biore tabletki przeczyszczajace (ziolowe!). Pierwsze 3 dni sa dla mnie ZAWSZE najtrudniejsze ale pozniej... ZYC, NIE UMIERAC;) Chce tylko podkreslic, ze to nie jest dobry sposob na odchudzanie, poniewaz efekt jo-jo jest nieunikniony. Zdradze Wam, ze przez nastepne 4 dni ma sie taka wene tworcza... Nie zgadzam sie z opinia "SIR". Mlodzi ludzie potrzebuja takiego pozytywnego "kopa";) Dzieki tej (nazywajmy rzeczy po imieniu), glodowce czuje sie atrakcyjniejsza, zdrowsza i (co dla mnie najwazniejsze) bardziej zdystansowana do siebie i otoczenia. Na ogol jestem bardzo impulsywna i "w goracej wodzie kapana", zas podczas tych 7 dni skupiam sie na sobie (na co nigdy przedtem nie mialam czasu) i robie generalne porzadki w swoim organizmie i psychice. Nikogo do niczego nie mam zamiaru namawiac. Mnie tez nikt nie namawial. Moj pierwszy raz byl spontaniczny;))) i tego zycze kazdemu. A tak na marginesie to mysle, ze to jest bardzo dobry sposob na sprawdzenie swojej silnej wli:) P.S. Prawie zapomnialam! Jesli chcecie schudnac to CWICZCIE;) Naprawde nic tak nie dziala. Tylko dzieki temu jestem teraz taka, jaka chcialam byc zawsze:)

Autor: AsToR  31.01.2005 zgłoś

Ludzie jedzcie głodzicie sie i po co,zgadzam sie z bieganiem i rzuceniem palenia w celu "oczyszczenia" organizmu,ale jeść trzeba.Głodówka jeden dzień,góra dwa ale tydzien ??? A następnie co anoreksja ???????? Gratuluje pomysłu na życie.

Autor: Ana  01.02.2005 zgłoś

Ja jestem tylko i wylacznie za ruchem wszelkiego rodzaju diety dzialaja owszem ale jak sie do tego ruszasz!! Moi znajomi z ktorymi mieszkam mieli ostatio diete ktora trwalo 3 tyg jedli tylko salatki, 3 tyg minelo i wrocili do swojego trybu zycia czyli wracaja z pracy kolo 2 w nocy a ze pracuja w pizzeri dostaja zawsze jedna gratis przychodza i ja jedza, zostawiaja na rano i to jest ich sniadanie ida do pracy i jedza co?! pizze powiedzcie mi jaki sens jest w tej 3 tyg diecie?! ja mialam kiedys problem z moja nadwaga ale wystarczylo rano i wieczor pobiegac i schudlam i to naprawde duzo!! teraz od kilku miesiec mieszkam w kraju fast fooda to dla mnie strasznie chcac nie chcac przytylam teraz staram sie zabrac za siebie ale to jest njagorsze bo nie potrafie sie zmusic ale wiem jak mi sie uda zabrac za siebie to uda mi sie zrzucic zbedne kilogramy, wiem ze potrafie! poza tym jak patrze na ludzi tutaj wiem ze nie chce wygladac tak jak oni!! mysle ze oni krzywdza sami siebie jak ktos chce i bardzo tego pragnie uda mu sie to!!!

Autor: hanna  01.02.2005 zgłoś

Dlaczego poddajemy sie presji mediów, które lansują " chudzielców" ? A przecież tych "dobrze wyglądających" jest w świecie wiecęj !!!!! Otyłość nie jest zdrowa, ale kompleksy z powodu kilku kg powodują, ze ich zaczyna tym bardziej przybywać A może światowy strajk nie wychudzonych?..............

Autor: SIR  01.02.2005 zgłoś

Czytałem kiedyś wywiad z Prof.Wiktorem Szostakiem z Instytutu Żywnosci i Żywienia, ktory zaprzeczał korzystnym skutkom głodówek, jako metody regeneracji zdrowia. Uznał je za blędne. Ponieważ to jest dla mnie autorytet w tych sprawach wiec tego pogladu sie trzymam. Własnych teorii przecież nie bedę snuł. Moznaby spytać kogoś internetowo z Tego instytutu a nawet poprosic o krótka wypowiedź w tym topicu. Nie znam jednak żadnego adresu do kogoś w tym instytucie. Może autorka mogłaby to zrobić? W końcu zareklamowała na swoją odpowiedzialność, moim zdaniem metodę błędną.

Autor: shadow  02.02.2005 zgłoś

od ponad 8 miesiecy stosuje taką dietę, nigdzie jej nie wyczytałem, po prostu czulem ze moje cialo tego potrzebuje, oczyszczenia. Wazylem 108 kg, przy wadze 188 cm, jestem grubokoscisty;) czyli solidnie zbudowany i nie bylo po mnie widac zbednych kilogramow. teraz mam 85 kg wagi i czuje sie zajebiscie. zaczalem od ograniczenia jedzenia miesa i zrezygnowalem ze slodyczy dodam ze nie stronilem od alkoholu, narkotykow i czestego obzerania sie na noc. raz w tygodniu nie jem nic, najczesciej w piatek...taki dobry katolicki flow...:) wtedy pije 1 l. soku z pomidorow. ogolnie moja dieta polega na tym ze: 1. nie jem miesa ani wedlin, czasem zdarzy mi sie zjesc kurczaka, i nie robie tego z powodow ideologicznych 2. nie jem slodyczy, zamiast tego wcinam owoce suszone jak mam cisnienie na slodkie - to jem chleb z miodem 3. nie objadam sie na noc - to byl niestety efekt palenia ganji....te obzarstwo 4. nie pije slodkich napoi, cocacola, etc, w ogole 5. codziennie pije 2-3 butelki wody zywiec niegaz. 6. ograniczylem prawie do minimum drugi...bo to gowniany nalog no i w piątki zero zarcia - tylko sok pomidorowy z przyprawami najwazniejsze, ze zrzucilem ponad 20 kg, czuje sie swietnie owszem na poczatku mialem zawroty glowy i ogolnie oslabienie, ale to juz przeszlosc do tego, postepy w diecie zmobilizowaly mnie do rzucenia palenia papierosow:)) jeszcze chwilka i odstawie bake i sex:))))))))heheheh zartowalem na koncu

Autor: SIR  02.02.2005 zgłoś

Dlaczego to dla pana dieta detoks? Dla mnie to normalna dieta. Powinien pan przetłumaczyc też niektóre wyrażenia na polski np. zajebiście, flow, ganji, drugi, bake, bo trudno sie porozumiec.

Autor: alaska  02.02.2005 zgłoś

żaden profesor nie jest mądrzejszy od naszego własnego organizmu; stosowałam krótkie głodówki nie z powodu nadwagi, bo jej nie miałam, ale z powodu przygotowania do odnowy biologicznej lub dla usunięcia stanów zapalnych;ważne jest własciwe wyprowadzenie siebie z głodówki;

Autor: Kika  02.02.2005 zgłoś

czy ktoś z was słyszał o oczyszczających właściwościach coca coli? Ostatnio znajoma powiedziała mi, że codziennie wieczorem pije colę, bo to oczyszcza organizm.Przyznam, że dotąd słyszałam tylko, jak niektórzy odrdzewiali coś tym płynem. Czy jedno z drugim ma coś wspólnego? A ta znajoma nie ma problemow ani z wagą, ani z cerą, ani z energią. Pozdrawiam

Autor: savil_łotrzyca  02.02.2005 zgłoś

Zdrowe odżywianie i dbalość o wagę diabli wzięli kiedy rzucilam palenie - 3 miesiace temu- od tego czasu mam "wściekłe" napady ochoty na słodycze i chipsy;(. No i niestety, przytylam 4 kilo, może to nei jest dużo, ale juz to widac i ja wraz z moimi ubraniami bardzo to odczuwam. Siedzący tryb życia nie pomaga mi w utrzymaniu dawnej wagi, dodam,że nie moge na razie (jeszce okolo 4 miesięcy) uprawiac sportu( basen, sauna, aerobik itp. odpadają). Chodziła mi już po glowie myśl o diecie 13 dniowej - robiłam ją około roku temu i przestawiłam się na inne jedzenie po niej, ale dawne kilogramy wróciły (teraz). Na razie te napady głodu staram się "zapijać" zielona herbatą, herbatą jaśminową i czerwoną Pu-erh, ale nie widac dobrych rezultatów. Może ktos by mi cos polecil? ps. Nie moge uprawić jeszcze sportu ponieważ jestem po (lekkiej) operacji.

Autor:  02.02.2005 zgłoś

DO SAVIL ŁOTRZYCY na czym polega kuracja 13-dniowa, jak zmieniłas swoje przyzwyczajenia , co to znaczy inne jedzenie

Autor: SIR  02.02.2005 zgłoś

Hej Savil Doradzam jadać mozliwie chudo /nie smarowac chleba margaryną/, mozliwie mało słodko /herbata bez cukru/. Nie głodzić sie, jadać 5 razy dziennie dużo warzyw i owoców. Sukcesem jest niepalenie. A na masę ciała powoli rada sie znajdzie.

Autor: savil_łotrzyca  02.02.2005 zgłoś

13 dniówka to dieta kopenhaska. "Inne jedzenie" to po prostu jedzenie bez wszelkich szaleństw ( słodycze, frytki, pizze i tym podobne zapychacze). Od pewnego czasu nie jem mięsa, staram się też ograniczać wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego (nabiał, jajka), ale niestety tyję. Warzyw i owoców w tej diecie mam pod dostatkiem.

Autor: Andy  02.02.2005 zgłoś

Brawo Giniusia!!!Dieta oczyszczająca nie jest dla tych co chcą schudnąć!Stosuję ją także raz na pół roku i jest SUPER!Konieczny tylko dobry środek przeczyszczający! Ci co chcą schudnąć niech ćwiczą,biegają,pływają,jeżdżą na rowerze itp...sens tej diety trzeba zrozumieć,a nie wchodzić w "kaloszach do teatru''.

Autor: GrayAlien  02.02.2005 zgłoś

Kiedyś słyszałem o pewnej kobiecie, która pomogła dziecku z chorobą skóry. Prowadziła ona pewien ośrodek, gdzie przyjmowała kuracjuszy na 2 tygodnie, przez ten czas mogli jeść tylko jakieś sucharki i pić wodę, źródlaną o ile pamiętam. Codziennie też organizowała różne wycieczki, po to by zapomnieli o głodzie. Podobno przynosiło to bardzo dobre efekty. Niestety nie wiem nic więcej na ten temat, jeżeli ktoś wie, bardzo proszę o kontakt (deeger@o2.pl). Poza tym to nie wiem co jest takiego niezwykłego w niejedzeniu nic przez 1 dzień. Kiedyś jak wyjechałem do kolegi nie jedliśmy nic przez 2 dni, bo się przygotować nie chciało :). Jechaliśmy jedynie na wodzie z kranu. A głodu nie czuliśmy, bo graliśmy cały czas (nie pamiętam już w co) lub spaliśmy. Kupiliśmy coś do jedzenia dnia trzeciego, ale i to jedynie z rozsądku :].

Autor: ANKA 21  03.02.2005 zgłoś

Wiecie co głodówki to chyba najprostsza metoda aby schudnąć , ale niezapominejmy o tym pieprzonym efekcie jo-jo. nie jesz nie jesz i co wpierdzielasz póżniej mega ilości i hmm...puchniesz.Najlepszy sposób to jeść małe ilości kilka razy dziennie .Chrupać śniadanko o stałych porach skłaDAJĄCE się z węglowodanów i białka.Następnie obiadek a po południu owoce albo sałatki z warzyw przeróżne kombinacje , ale ilości nie jak dla słonia .Po 19 nie jeść już nic.A w ciągu dnia pić dużo zielonej herbaty i wody mineralnej.No i SPORT. BEZ TEGO NIE MA SZANS NA SCHUDNIĘCIE I POCZUCIE LEKKOŚCI.Fajowo pisała jedna klientka i oddawać sie swemu mężczyżnie codzień.A co !!!No ja planuje od poniedziałku przybrać dresiarskie wdzianko i bieganko i zajebiste śniadanko. Trzymajta się ludziska , jak zrzucę 4 kg do 50 to będę się fajowo czuć.I NIE BĘDĘ SOBIE NICZEGO ODMAWIAĆ YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO:)

Autor: mala  03.02.2005 zgłoś

dieta kopenhaska, jak sama nazwa wskazuje pochodzi z Kopenhagi, gdzie przeprowadzana jest POD OPIEKA LEKARZA. to niezbedny warunek!!!!7 dnia diety nic sie nie je (przeszlam ja 2 razy, jak zreszta 3000 innych diet)i sie umiera. kto nie lubi stekow szpinaku bez omasty i marchewki, nie bedzie jadl i tego. niby ma sie schudnac 7-20kg, norma to 8kg. moja mama dostala palpitacji serca, a przyjaciolka- hipoglikemii i opieprz od lekarza, ze glupio meczy organizm. dla desperatow oczyszczajaco sie-odchudzajacych najlepsze NAPRAWDE troche ruchu, chocby pol godziny spaceru. sama chodze na aerobik 3 razy w tygodniu i to naprawde dziala (jesli ide wieczorem, padam zmeczona do lozka, a wiec kolacja z glowy, a wiec mniej kalorii w organizmie:)). nawet dla ludzi po operacjach minimalny ruch, wysilek, jest wskazany. na moim basenie jest aquarobik: nie czuje sie zmeczenia, ani splywajacego po plecach potu:) (wiem, ze to niektorych odstrecza od sportu), za to wychodzi sie z wody z energia na caly dzien/tydzien. herbaty ziolowe rzeczywiscie odwadniaja, czerwona pu-erh, zielona, czy inne Figury polecam nieregularnie, jako remedium po wiekszym obzarstwie, a nie na co dzien (organizm sie przyzwyczaja). glodowki, diety desperatow, hinduskie, jarskie... wszystko dobre, ale z odrobina zdrowego rozsadku!!! wystarczy nie jesc makaronow i bialego chleba i odstawic slodycze, a efekt murowany, choc tylko dlugofalowa zmiana trybu zyciai odzywiania sie przynosi skutki. dla wszystkich zestresowanych swoim wygladem i samopoczuciem: powodzenia!!! czy to w dietach, czy w detoksach, czy w cwiczeniach!trzymam kciuki:)))

Autor: praktykantka...  03.02.2005 zgłoś

dzieta kopenhaska jest dobra dla szybkiego rezultatu ale nie jest wspaniała dla kobiet z nieregularnymi miesiaczkimi.. bo. powoduje jej zanik.. ja tak miałam i straciłam na półtorej roku..... lecz mi wróciła wtedy kiedy doszłam do siebie ale powróciłam do wgi jaka miałam przed dieta nie jestem z tego zadowolona ale wazne że jest ze mna wszystko OK... nie polecam!!!!!!!!!!!!!!!!! dla takich osób jak ja!!

Autor: Eowia  03.02.2005 zgłoś

Najlepsza dieta to NŻ (nie żreć) W moim wykonaniu to jedzenie do godz 18 - normalnie, a potem już tylko woda --- wyszczuplenie powolne, ale gwarantowane i dodatkowo bez efektu jo-jo. Do tego gimnastyka codziennie 10 minut (leniwa jestem --- ale i tak to wystarcza). Teraz mam ochote na dietę kaszową (tydzień je sie tylko kasze - gryczaną, pije wode i soki owocowe --- nie herbatki!!!!)--- fantastycznie poprawia stan skóry, włosów i paznokci - efekt widziałam na żywo na mojej koleżance. Może to być dla mnie i dla wszystkich, ktorzy nigdy nie stosowali diet jakościowych duże wyzwanie. Lubie dobre jedonko, a tu kasza, kasza, kasza, a potem znowu kasza....

Autor: Mundek  03.02.2005 zgłoś

A może by tak o diecie dr Kwaśniewskiego, dzięki tej diecie utrzymuję odpowiednia wagę i sprawność. Trzeba tylko się dostosować do jej wymogów, choć nie w 100 proc.

Autor: SIR  03.02.2005 zgłoś

Hej Eowia Kasza, kasza i tylko kasza. Na dłuższą metę nie mozna stosowac diet tak jednostronnych. Szybko wystapi niedobór różnych mikroelementów, witamin,minerałów. W końcu przejesz sie tej kaszy.

Autor: Dagny  04.02.2005 zgłoś

Wlaśnie czytajac wasze komentarze mam ochotę na diete oczyszczającą.Nie mam nadwagi ale rzuciłam paleniei przytyło mi się tu i tam...Źle czuje się ze zmieniajacymi sie kształatami...odzywiam sie raczej zdrowo ale nie widze efektów...a staram się schudnąc od 3miesiecy.Niestety moj mężczyzna lubi "dobrze" zjeść i nie zawsze jest to jedzenie "niskokaloryczne". Wcześniej byłam bardzo szczupła ale był to efekt stresów i przyjmowania leków antydepresyjnych. Obecnie mam siedzacą pracę i nie uprawiam żadnego sportu. Z reszta nigdy nie lubiłam ruchu...ale paliłam papierosy, studiowałam, miałam stresujaca pracę, w której byłam w ciagłym ruchu, i czasami imprezowłam co wiązało sie z różnymi używkami...No a teraz żyje zdrowo i jestem ciągle zmęczona, ospała niezadowolona, jakby energia ze mnie uszła...Pomocy...PORADZCIE COŚ ...nie tylko chodzi o wage ale o ogólne samopoczucie:)

Autor: asia  04.02.2005 zgłoś

Eowia Kiedyś stosowałam taką tygodniową dietę kaszową, ale każdego dnia jadło się inny rodzaj kaszy (gryczana, jęczmienna, pęczak itd.). Dla zainteresowanych 17 dkg kaszy dziennie gotujemy, dzielimy na 3 porcje i zjadamy na śniadanie, obiad i kolację z różnymi dodatkami, np. rano - z jogurtem, w południe i wieczorem z surówkami i niedużym kawałkiem pieczonej rybki lub chudego mięska. Dieta jest niezła, duża ilość błonnika w kaszy wspomaga pracę jelit. Jednak nie należy stosować jej dłużej niz 7 dni - za dużo błonnika tez niezdrowo. Natomiast częściej można jeść kaszę na codzień.

Autor: gaga  04.02.2005 zgłoś

czytając Wasze wypowiedzi, zgadzam się z kazdą.także mam problemy z wagą.teraz to tylko 6kg.niestety zima przynosi w prezencie kilka nadprogramowych. rok temu odchudziłam sie naprawdę SKUTECZNIE niespecjalnie się starając. Chodziłam ,gdzie się dało ale na nogach, szybkim krokiem.ok 8 km. ale nie na raz. rano i wieczorkiem. Dużo wody ....wody i schudłam ok9 kg. wczesniej była i Kopenhaska i kapusciana ale po nich zawsze jojo. Pozdrawiam , tylko dodam ,ze na wiosnę najlepiej zacząć zmagania.

Autor: Jupiter  04.02.2005 zgłoś

Mówimy tutaj o oczyszczaniu organizmu a nie o odchudzaniu. Ja oczyściłem organizm w oparciu o badania i zalecenia lekarzy dietetyków. Wykonałem analizę pierwiastków śladowych w organizmie. Na tej podstawie lekarze określili (tylko dla mnie) jaki mam typ przemiany materii, jakich pierwiastków, mikroelementów i witamin mi brakuje (lub jest za dużo) i zalecili odpowiednią suplementację i dietę. Oczyszczenie i regulacja organizmu trwa 4 miesiące ale tylko wtedy gdy przyjmujemy suplementy diety ( tylko naturalne ) oraz stosujemy się do zaleceń dietetycznych. Analizę możemy zamówić przez internet - kosztuje niestety 150 zł, a wykonuje ją tylko jedno labolatorium w Polsce. Osobą chętnym służę wszelką informacją jak to zrobić itd. Mnie i mojej rodzinie bardzo to pomaga i ma dodatni wpływ na niektóre dolegliwości. Najważniejsz jest to, że jest to pod kontrolą lekarza.

Autor: gaga  04.02.2005 zgłoś

JUPITER! Bardzo interesuje mnie to o czym piszesz,myslę ,że 150 zl ,to nie tak dużo dla kogoś kto chcesobie pomóc.Jestem ciekawa jak to zadziało na Ciebie,jakie dolegliwości może usunąć, czy Ty jedynie chciałeś się oczyścić ?czy to jedyny powód twojej diety/?> Napisz proszę coś więcej.Mam wrażenie ,że się na tym dobrze znasz

Autor: Jupiter  05.02.2005 zgłoś

Odpowiedź dla Gagi i nie tylko. Problemem zdrowia i jego profilaktyki interesuje się od roku. Ta dziedzina to makrobiotyka czyli wpływ sposobu odżywiania na nasze zdrowie. Jeżeli chodzi o choroby dziedziczne to oczywiście one są, ale przede wszystkim "dziedziczymy" od rodziców złe nawyki żywieniowe. Mogę polecić tutaj lekturę:" Kuchnia i medycyna" Gumowskiej i Aleksandrowicza, oraz "Czy można żyć 150 lat" Michała Tombaka. Tą trugą pozycję można nabyć np w Empiku, pierwszą trzeba poszukać w bibliotekach. Myślę, że po ich lekturze, jeżeli tylko zechcesz, będziesz potrafiła właściwie zadbać o swoje zdrowie i problemy z nadwagą. Teraz o analizie. Ja też uważam, że 150 zł to koszt niewielki w porównaniu do efektów. Za przegląd samochodu płacimy co roku 90 zł, więc zadajmy sobie pytanie : co jest dla nas ważniejsze? Dlaczego zainteresowałem się analizą i suplementacją? Moj syn od urodzenia miał alergię pokarmową. Analiza wykazała między innymi zwiększoną ilość ołowiu w jego organiźmie. Po miesiącu od zastosowania suplementów objawy minęły. Nie chcę tu twierdzić, że już jest cudownie uleczony. Na to jest za wcześnie. Ale efekty są. Zastosowanie suplementów powoduje pozytywne zmiany w organiźmie już po tygodniu. Nie jest to oczywiście odczuwalne, ponieważ te zmiany są na poziomie komórkowym. Analiza określa 24 pierwiastki śladowe, 4 pierwiastki toksyczne (arsen, rtęć, ołów i kadm) oraz 16 proporcji między pierwiastkami np wapnia do magnezu. To własnie pozwala lekarzom okreslić co nam brakuje lub czego jest za dużo. Ja i moja rodzina po 4 miesiącach suplementacji jesteśmy np odporni na ifekcje typu grypa, angina. Jeżeli chodzi o nadwagę to ja uważam, że nie ma środków odchudzających. Są tylko preparaty wspomagające odchudzanie. I analizę możemy zrobić pod kątem profilaktyki zdrowia lub wspomagania leczenia konkretnych schorzeń. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że córka mojego kolegi, zrobiła analizę pod kątem przyszłego macieżyństwa, ponieważ za pół roku planuje zajść w ciążę.Jeżeli więc myślimy poważnie o naszym zdrowiu i jego profilaktyce, to nauka i medycyna daje nam juz takie możliwości . To kosztuje, ale między bajki możemy włożyć fakt, że w Polsce leczenie jest bezpłatne. Uważam że taniej jest zapobiegać niż leczyć. Pozdrawiam

Autor: eh  05.02.2005 zgłoś

mam prblem, bo nie wiem czemu ale jakos samoistnie zaczelam stosowac te diete...poprostu obudzilam sie 4 dni temu i nie bylam glodna, potem brak czasu przez nastepne 3 dni to samo...dzis tez jeszcze nic nie jadlam ( oprocz plynow nie jadlam nic od srody) i troche sie boje bo nie wiem jaka jest tego przyczyna-moze sie zakochalam , ale nigdy tak nie było...boje sie bo chcialam zjecs jogurt naturalny i niestety...niemoglam nie moglam zmusic sie do przełkniecia...nie powiem ze mam nadwage ale do wieszakow nie nalesze..moze to wplyw moich przyjaciolek-obie anorektyczki...

Autor: Magda  05.02.2005 zgłoś

Shadow !! a takie pytanie, teraz jak palisz stuff to juz nie masz ochoty na jedzenie, nie wierze, ze, jak jestes upalony udaje ci sie powstrzymac od jedzenia... sama to doskonale znam...;) pozdrawiam ! a i generalnie widze ze mamy podobne patrzenie na jedzenie..:)

Autor: SIR  05.02.2005 zgłoś

Suplementacja moim zdaniem jest uzasadniona jedynie po analizie ilości pierwiastków sladowych w organiźmie, czyli konkretnym wykryciu niedoboru. Moze z jednym wyjatkiem. Magnezu. Mamy go prawdopodobnie wszyscy zbyt mało. Jedni wiecej drudzy mniej. Jest to rezultat wyjałowienia gleb z tego pierwiastka przez dziesiatki lat upraw. Jezeli nie niedomagamy, wystarzczy zachować zasadę jadania szerokiego asortymentu produktów, oczywiście poza uważanymi za niezdrowe, oraz dobrać magnez w pigułce /lub lepiej pić dobrą wodę mineralna z tym pierwiastkiem/. Pozdrawiam.

Autor: Dorcia  05.02.2005 zgłoś

W 2 lata schudlam 20kg. Dieta to sposob na zycie, nowe zycie, piekne zycie, wolne. Juz nigdy nie pozwole sobie zrobic z siebie kaszalota. Dieta to nie detox, to mądre dostarczanie organizmowi pozywienia , niezbednego do funkcjonowania, przez CAŁE ŻYCIE. A JOJO, to zwykle tycie spowodowane obżarstwem po okresie prawidlowego, dietetycznego żywienia.

Autor: wawiak  06.02.2005 zgłoś

Dieta opisywana tutaj to nie dieta odchudzająca a odtruwająca. Do niej trzeba sie przygotwać. Ja robiłem to pod kierunkiem Pni dr z instytutu Żywności i Żywienia. najpierw kilka dni lekkiej diety, lewatywy a potem juz tylko głodówka. To naprawdę działa, nie tyle że schudłem a po prostu czuje się lepiej. Spadło mi ciśnienie, nie jestem już w tzw grupie ryzyka i to jest dla mnie najwżniejszy efekt tej diety. Polecam ją ale tylko pod kontrolą lekarza lub dietetyka.

Autor: Ewa  07.02.2005 zgłoś

Ja jestem w młodym wieku, a mianowicie mam 15 lat i dla takich dziewczyn głodówka nie powinna trwać dłużej niż ten 1 cholerny dzień. Stosuję ją tylko przy zmianie nawyków. Np. przed rozpoczęciem nowej diety i pozbycia się stopniowo starych nawyków (chleb pszenny zamieniam na chleb razowy itp.). Ją nie można stosować aby schudnąć, bo to oczywiste, że stracone killogramy powrócą i mogą być dwa razy większe. Ehh z organizmem nie można się bawić. :D

Autor: GROSZEK  08.02.2005 zgłoś

do eh. uważaj na siebie.Najpierw dieta, potem rezygnacja z jedzenia i brak głodu. Na początku czujesz się ok, ale wkrótce pojawi się uczucie zmęczenia, senność, brak energii, uczucie zimna. Anoreksja to bardzo poważna choroba.Bierze Cię podstępem i przez cały czas nie wiesz, że trzyma cię w szponach(czasem do końca....) Będąc na stażu w szpitalu na oddziale psychiatrycznym miałam kontakt z ofiarami anoreksji.Jeżeli dalej będziesz miała podobne objawy koniecznie zgłoś się do specjalisty. Im wcześniej tym lepiej!

Autor: MONIKA  08.02.2005 zgłoś

JEDNODNIOWA GLODOWKA NIKOMU NIE ZASZKODZI!!!

Autor: GROSZEK  08.02.2005 zgłoś

Jednodniowe głodówki są nawet wskazane co jakiś czas, by pozbyć się toksyn z organizmu.A tak ze świata fauny, to nawet zwierzęta robią to instynktownie. Problemem jednak staje sie permanentna głodówka i nie dostrzeganie faktu, że coś jest nie tak. A tak poza tym, to polecam.

Autor: Farmaceutka  09.02.2005 zgłoś

Problem polega na zaśmieconym jadłospisie-gdybyśmy zaczęli jadać co zdrowe cały czas, nie byłoby problemu z zatrutym organizmem. Proponuję na początek zarzucić jedzenie bialego pieczywa, ziemniaków i ryżu i innym potraw o wysokim indeksie glikemicznym. (A jeśli już nie możecie pozbyc się kochanej bułeczki to nie smarujcie jej masłem lub nie polewajcie sosem ziemniaków-to jest największy błąd) Błonnik spowalnia wchłanianie składników pokarmowych w jelitach, więc działa jako tarcza ochronna przed zbyt dużą ilością ich wchłoniętą-jedzcie kaszę gryczną i pełnoziarniste pieczywo. Ja diet stosować nie mogę ze względu na cukrzycę, ale stosuję rewelacyjny Zuccarin-zmniejsza wchłanianie pokarmu i się chudnie! Polecam wszystkim z cukrzycą.

Autor: Anna  09.02.2005 zgłoś

chciała bym jakas djete na celulitis urodzilam dziecko i nie moge sie pozbyc skorki pomaranczowej pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Autor: verbel  10.02.2005 zgłoś

JESC CZESTO I MALO to jest najlpsza dieta i niema lepszej

Autor: wiedzma  10.02.2005 zgłoś

taki diety to samobojstwo dla organizmu.nie wierze w diety cud idetoksy.powoduja oslabienie organizmu,oslabienie koncentracji dlugotrwale zmeczenie.najlepsza dieta jest duzo ruchu i ijedzenie wszystkiego,ale z umiarem.przecierz wszystko jest dla ludzi-w granicach rozsadku.

Autor: pscolka  10.02.2005 zgłoś

Jedzcie ile mozecie i co lubicie, bo moze nadejsc czas kiedy nie bedziecie mogly i schudniecie tak, ze nie bedziecie mogly na siebie patrzec. Dieta to nie jest najlepsze wyjscie :)

Autor: venera  10.02.2005 zgłoś

Proszę kogoś kompetentnego o pomoc! Mam wielką potrzebę zastosowania tygodniowej głódówki o samych plynach.Przeciwskazaniem jest (tak mi się wydaje) fakt, że biore tabletki antykoncepcyjne! tzn boję sie,że uaktywni sie wówczas ich negatywne(lekko mówiąc) działanie...piszcie jak ktoś coś wie na ten temat!

Autor: Lizzie  10.02.2005 zgłoś

diety?To chore.Stosowalam diete-głodówke 2 tygodniową ijak wyglądam....po miesiącu przytyłam 10kilo ale schudlam tylko 4 to nie ma sensu duzo pracy, stresu a tłuszcz zniknie sam.Aaaa i dużo spacerów

Autor: annise  10.02.2005 zgłoś

a mi sie wydaje ze tu nie tyle chodzi o zrzucenie nie wiadomo jakiej ilosci kilogramow ale o oczyszczenie organizmu..jeden, lub dwa dni w miesiacu spokojnie wystarcza zeby dac odetchnac organizmowi i napewno taka "glodowka" nie zaszkodzi a raczej pomoze...

Autor: madzia  11.02.2005 zgłoś

powiem szczerze z epoddalam sie detoksowi wspomaganemu przez kuracje hydrocolonoterapie cos jak lewatywa ale mniej bolesne, po 3 min nawet przyjemne, nie jadlam 6 dni, a potem stopniowo wychodzilam z kuracji, i trwa to kolo 5 dni dodatkowo. w sumie po 11 dniach schudlam 3,2 kg, niby nieduzo, a na tym najbardziej mi zalezalo.. ale oragnizm mam czysciutki, powtarza sie takie kuracje co jakies pol roku i z pewnosci apowtorze... od tamtej pory wieksza ochote mam na proste jedzenie, mnostwo warzyw, i owocow ale i mieska chudego.... to pyszne, chce mi sie wiecej rzeczy robic, nie jestem ju ztaka przemeczona, mam 25 lat ale wczesniej jakby zycie z emnie uszlo, teraz czuej sie swietnie, polecam. madzia - 25

Autor: mart  12.02.2005 zgłoś

czy ktoś czytał dokładnie ten artykuł?! nie chodziło tam o odchudzanie! tylko oczyszczanie organizmu z toksyn! mam nadzieję, ze komentarzy Waszych nie czytają faceci-mieliby niezły argument na temat "głupich bab" pozdr

Autor: krzysiek  12.02.2005 zgłoś

Ja przeczytalem i czasami nie rozumiem o co chodzi.

Autor: osiu  12.02.2005 zgłoś

najlepiej nic nie jesc.A co mi tam nie bede jadl:-)

Autor:  12.02.2005 zgłoś

a no i troszke jasniej z ta dieta prosze o dokladnosci i wspolrzedne:-)

Autor: mgielka  12.02.2005 zgłoś

nie wierzcie w zadne diety to wszystko kit po kazdej diecie moj znajomy tyl,teraz zadna dieta nie dziala.Cwiczyl,trenowal i jest kulka.Byl szczuply,a chciaal byc jeszcze szczuplejszy.Nabawil sie kompleksow i nie jest ta sama osoba ktora znalam...

Autor: marzasek  13.02.2005 zgłoś

ludzie czy wy nie przeczytaliście tego artykułu, gdzie wy macie oczy? przecież to nie chodzi o jakieś drastyczne diety, to chodzi tylko o to żeby się odtoksycznić przez jeden dzień tylko 24 godziny, chodzi o to aby się oczyścić a nie żeby się mordować jakimiś dietami, no co wy? przecież człwoeik wiadomo że potrzebuje energii aby prawidłowo funkcjonować a energia jak wiadomo bierze sie z pożywienia. radze wam najpierw uważnie czytajcie artykuły a potem wystawiajcie komentarze!!!!!!

Autor: Lisa  14.02.2005 zgłoś

Zastosowałam jednodniową dietę oczyszczającą-piłam tylko wodę i herbatki ziołowe.I nie zamierzam tego powtarzać.Byłam tak wyczerpana,że nastepnego dnia nie mogłam wstać z łóżka,na jedzenie nie mogłam patrzeć.Udało mi się zjeść niewielkie śniadanie.Nigdy więcej.Nie czułam żadnego oczyszczenia,chyba,że miało się ono przejawiać w wyczerpaniu...Radze uważać

Autor: olo  14.02.2005 zgłoś

Ta metdoa jest stara jak świat - tylko ze miała inna nazwe - post :) Ale widocznie makretingowcy i spece od reklam okradli ja z elementów religijnych ( czyli np z pomocy w kształtowaniu ducha i charakteru, a takze biblijnego sposobu na wlakę ze złym duchem) i włozli w ubranko promocyjne pod tyltułem DIETA .... Poza tym kazdy medyk wie że substancje toksyczne gromadza sie w odkładanej tkance tłuszczowej i w momencie ich uwolnienia pwótrónie zanieczyszczają nas organizm. Poza tym każda głodówka powinna być pod kontrola lekarza. Owszem jedniodniowe umartwianie moze sobie zastosowac ale bardziej chartuje ono wolę ducha i charakteru niż pełni rolę odtruwającą. Zamiast długich głodówek warto lepiej pomysłec o racjonalizacji swojego jadłospisu i wyeliminowac produkty które z gory wiadmo ze sa szkodliwe np. nadmiar soli, alkoholu, mocnych uzywek itp. Oraz konsultowac sie ze specjalista od dietetyki który pomoze ułożyć jadłospis dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb np. stylu zycia, szybkości metabolizmu, chorówb wagi i wieku. Ten jednaorazowy wydatek jets o wiele niższy niż koszt stosowania a potem leczenia skutków nieprzemyślanych głodówek , diet cud czy detoksu

Autor: aurora  16.02.2005 zgłoś

dieta? - wyłącznie praca, znajdzie się wszędzie, wypocić toksyny, uzupełnić wodę i gotowe, no i normalnie jeść, a nie żreć! To wystarczy, nie dziwaczyć!

Autor: lwik  16.02.2005 zgłoś

jedzenie, a nie "żarcie" jak pisze aurora gwarantuje to, że się nie przytyje; jeśli chcesz schudnąć, nie ma rady - ćwicz, jedz stopniowo mniej, ale nie wolno chodzić głodnym do omdlenia

Autor: Dorcia  16.02.2005 zgłoś

Aurora ma racje !!!

Autor: mama  16.02.2005 zgłoś

najlepsza dla mnie terapia ("dieta") to byla ciaza i teraz okres laktancji... Przez to, ze jadlam i jem, jak to okreslil Medyk, racjonalnie, nie przytylam duzo (tyle ile bylo konieczne dla dziecka) i zaraz po porodzie prawie wrocilam do mojej wczesniejszej wagi. A dodatkowo teraz, gdy karmie piersia (kolejny argument za karmieniem piersia) i jem racjonalnie (bardzo, bardzo zdrowo) trace z kazdym dniem na wadze. Wyczytalam, ze przy normalnej diecie i troche ruchu (kto go nie ma przy malym dziecku) traci sie 30gramow dziennie!!! A ze jem, nie gloduje czuje sie swietnie i mam wiecej energii. Trzeba wam wiedziec, ze jestem fanatyczka Owocow i warzyw. I jem je kilogramami wrecz!!!! To bardzo ulatwia sprawe. Polecam!!! I smacznego!!!

Autor: Annnna  23.02.2005 zgłoś

moim zdaniem jednodniowa głodówka nie zaszkodzi, tylko żeby potem nikt zaraz nie rzucał się na jedzenie, bo wtedy to bez sensu.A do tego min 30 min ćwiczeń

Autor: alicja  26.02.2005 zgłoś

Do JUPITERA Bardzo,bardzo proszę Cię o adres tego labolatorium lub inny kontakt(chodzi mi o analize pierwiastków śladowych w organiżmie)również mam syna z alergią pokarmową.

Autor: Karolcia  26.02.2005 zgłoś

hmmmm przeczytałam niektóre komentarze i stwierdze że taka dietka jest bardzo dobra dla osób które są chore,wiem to na przykładzie osoby która w ten właśnie sposób zagłodziła raka i wygrała walkę..... coś w tym chyba musi byc.....

Autor: Konstancja  01.03.2005 zgłoś

Jestem teraz w trakcie POSTU DANIELA . Jest to dieta warzywno owocowa propagowana przez Panią dr Ewę Dąbrowską. Przyznaję że czasami bylo ciążko. Ale po dwóch tygodniach odczuwam coraz mniejszą potrzebę czekolady. Do podjęcia tego leczenia zmusiła mnie mnie choroba- paradontoza. Kiedy przeczyłam iż ta dieta pomaga w leczeniu chorób cywilizacyjnych od razu postanowiłam spróbować. Stało się to na dwa dni przed zaplanowanym zabiegiem płatowym na dziąsłach gdyż miałam już poważne zmiany. Wierzę że ta dieta pomoże mi obyć się tych Flapów z Emdogeinem i dzięki temu zaoszczędzę ok. 8 tysięcy zł. Pani Stomatolog już po mojej wstępnej kuracji którą przeprowadziłam przed Bożym Narodzeniem zaobserwowała znaczną poprawę. Tak więc teraz poszczę i modlę się o uzdrowienie. Konstancja PS Polecam książkę "Ciało i ducha ratować żywieniem"

Autor: joanna  01.03.2005 zgłoś

Mój znajomy schudł 48 kg w 9 miesiecy bez efektu jojo! Oto co robił: - cwiczenia rozciaągające codziennie po 20-15 minut + brzuszki tyle ile dasz rade zrobic - dwa razy w tygodniu basen lub siłownia - na śniadanie muesli z maślanką - duzo wody około 1,5 litra dziennie - 0 alkocholu(no czasami:) - 0 papierosów i fast foodów - 0 sosów, zupek "na kosci", smażonego mięsa, - śladowe ilosci ziemniaków(nigdy zero) - tylko czarny chleb - 0 napojów gazowanych - czasami kostke czekolady:) - DUŻO GOTOWANYCH WARZYW TYPU BROKUŁY, KALAFIOR, BRUKSELKA,SZPARAGI, (na bulionie warzywnym, ale tylko do smaku), - rybki duszone na odrobinie oliwy, - gotowane mięsko, czerwone codziennie odrobinke! - potrawy z grilla,na specjalne okazje, - czesto na podwieczorek omlet z samych białek - 0 soli, cukru i róznych przypraw typu magi i vegetta - DO PRZYPRAWIANIA DAŃ - ZIOŁA !!!!!!!!!!!!! - cytrusy ale bez przesady, - jak najwiecej kiwi gdy ma sie na cos ochote:) zamiast słodyczy On schudł, ja zaczynam od dzisiaj:) Za tydzień sie odezwe i opowiem o rezultatach:) Waże 65 kg przy wzroście 164 cm Jak ktoś wie ile powinnam schudnąc to prosze o porade na tej stronce.Ide na wesele pod koniec kwietnia i bede świadkowa, wiec musze ładnie wyglądac:) Trzymajcie kciuki za mnie:)

Autor: joanna  01.03.2005 zgłoś

Zapomniałam!Przy tej diecie nie można byc nigdy głodnym, więc lepiej miec coś do schrupania w kieszeni:)

Autor: ania  01.03.2005 zgłoś

oto moja wypróbowana dieta ocztszczająco odmładzająca . Gotuje się przenice i zaczyna się wprowadzać stopniowo najpierw jako 1 posiłek dziennie potem zwiększa się stopniowo az je śię ją przez cały dzień . pić można tylko wode mineralna. Dietę stosuje się 14 dni .Po 3-4 dniach zaczynamy się załatwiac 3-4 razy dziennie . jest to tak zwane oczyszczenie jelit z toksyn. stosowałam to jest ok

Autor: Ard_ryż  05.03.2005 zgłoś

Autor: joanna (2005-03-01 18:16:00) ----- Wystarczy jak schudniesz te marne 6 kg. I nie zbyt nagle bo traci na tym skóra. Chyba nie chcesz się nagle postarzeć?.

Autor: Ard_ryż  05.03.2005 zgłoś

:Podam krótką dietę oczyszczającą ( już kiedyś ją podawałem ) To w sumie prosta kuracja oczyszczająca - ma na celu pomóc organizmowi uwolnienia się od różnych szkodliwych substancji , ponieważ jest on atakowany przez pestecydy substancje dodawane do żywności , spaliny , leki , papierosy. I dzień: 1, Śniadanie z jakiegokolwiek jogurtu owocowego ( może być koktajl z mrożonek nawet ) 2. II - gie , poźne jakby śniadanie (no takie danie:)) czyli: zupa, a właściwie wywar z warzyw ; marchew, pietruszka , seler i por - mozna dodać soczewicę 3. Niby-obiad: ryż z pokrojonymi zblanszowanymi liściami kapusty pekińskiej + grzyby (np. pieczarki) + orzechy włoskie + imbir - przyprawić czosnkiem.I to wszystko ! Można jedynie cały dzień uzupełnić orzeszkami + pestki z dyni 1 szklanka na cały dzień. / Acha- przy diecie jedniodniowej - tylko pierwszy i drugi zestaw / II dzień 1. I -- sze śniadanie: błyskawiczne opłatki zalać gorącą wodą, wrzucić pokrojonego banana i rodzynki wymieszane z jogurtem naturalnym. 2. II -- gie śniadanie: kilka pomidorów pokrojonych + awokado...dodać bazylię i pieprz Mozna do tego pieczywo-żytnie ( niewiele ...2 tylko kromeczki ) 3. Obiad: Ryba smażona z ryżem . Na oliwce z oliwek (1 łyżeczka oliwy) podsmażyć cebulę i czosnek + pestki z dyni+pomidory+brokuły wymieszać z ryżem i polać jogurtem naturalnym. Posyp czarnym pieprzem , przyprusz bazylią ...-- ale niekoniecznie. TU _ ILOŚĆ _ JEDZENIA NIE GRA ROLI. - można jeść do _ O P O R U . ! ! ! Najważniejsze to O W O C E _i_ W A R Z Y W A. Natomiast kawa , alkohol , słodycze , konserwy, napoje gazowane , i produkty mleczne( z wyjątkiem jogurtu ew. zsiadłego mleka ) należy na te dwa dni wykluczyć. To wszystko: Pozdrawiam Ard_ryż ;-)) ----- Sorry za błędy.

Autor:  05.03.2005 zgłoś

Ponieważ , rzeczywiście nasze organizmy w znacznym stopniu są zanieczyszczane jak wyżej wspomniano , różnymi emulgatorami, zagęszczaczami, konserwantami - polecana jest mikstura wg. bioteraupeuty J.Soneckiego i po kilku dniach stosowania widać efekty. Wzmacnia też system odpornościowy organizmu i usuwa toksyny, również popapierosowe - leczy zgagę, niestrawność. Jak zrobić miksturę?: Trzeba 10ml. (dwie łyżki oleju - najlepiej s z soku winogron lub z oliwek, z mieszać z taką samą ilością z sokiem z aleosu i sokiem wyciśniętym z połowy cytryny.Można dodać dwie łyżki wody. Tak przygotowaną miksturę pić na czczo i najlepiej po jej wypiciu nie jeść , ani nie pić przez co najmniej 1/2 godziny.Proste prawda? i niedużo wysiłku w to można włożyć. Miksturę najlepiej zażywać codziennie przez pół roku , a następnie ALOES zamienić na roztwór ekstraktu z pestek grejpfruta. Ard_ryż:)

Autor: Joanna25  07.03.2005 zgłoś

hmm. ma ktoś pomysł jak pozbyć sie poczucia ciągłego łaknienia....buzia mi sie nie zamyka

Autor: martulinkaaaaa  08.03.2005 zgłoś

"asia" mozesz napisac cos jeszcze wiecej o diecie z kasza???

Autor: Tina  09.03.2005 zgłoś

Naczytalam sie dzisiaj waszych wypowiedzi i stwierdzilam ze jednak poddam sie tej glodowce.Stosowalam ja kiedys i efekty byly rewelacyjne.Ale teraz latek przybylo apetycik przybyl i jakos nie moge sie zebrac.Przez ostatnie trzy dni jem awokado jest syte i kaloryczne,oponka jedna spadla ale to jeszcze nie to co bym chciala.

Autor: mila  11.03.2005 zgłoś

Witam wszystkich. Jestem 5 dzień na diecie kopenhaskiej i czuję sie świetnie. Zero głodu, mnóstwo energii, którą wykorzystuję na ćwiczenia. Czuję się lżejsza i pełna życia. Najwyraźniej mi służy:) Pozdrawiam wszystkich walczacych z kilogramami:)))

Autor: mloda  13.03.2005 zgłoś

wlasnie jestem w trakcie takiego oczyszczania. kilka razy zaczynalam ale szybko tracilam motywacje. teraz jednak idzie mi dobrze i nie czuje wcale glodu. sekret? polecono mi lekarza z Łodzi ktory leczy akupunktura...na poczatek wbil mi taka mikroskopijna igiełke w okolicy ucha, ktora stymuluje organizm w taki sposob ze nie czuje glodu. Rewelacja:) p.s. innym Lodziankom i nie tylko polecam...tel do poradni (42- 6563360)

Autor: Jolenka  13.03.2005 zgłoś

Pare lat temu a moze dziesiec ,mialam obsesje na punkcie odchudzania ,stosowalam wszystkie nowosci np herbatka Figura itp Nie pomagaly zupki kapusciane,kilogramy wracaly.,faszerowalam sie i bez zadnych efektow.Zachorowalam na bulimie ktora mialam trzy lata,cudem wyszlam z tego.Wrecz przeciwnie czulam sie zle.Wiem jedno sport to recepta na ladna sylwetke.Od kiedy pamietam wazylam zawsze 62 kilo przy wzroscie 160,co oznacza bylam okragla.Pewnego lata kolezanka namowila mnie abym chodzila z nia na jagody do lasu.Zbieralysmy doslownie co drugi dzien od 7.oo do 19.oo po zbieraniu normalnie jadlysmy posilki.Do lasu bralysmy duzo wody i bulki.Czas lecial szybko jeden dzien zbieranie ,drugi sprzedarz na rynku.Nawet nie zauwazylam po dwoch miesiacach schudlam 10 kilo .Po paru latach waga wracala moze kilo dwa co rok,znowu bylam okragla.Cztery lata temu wyjechalam z kraju gdzie jezdzilam do pracy rowerem 4 kilometry i sowrotem cztery .Znowu wazylam 10 kilo mniej i moglam jesc doslownie wszystko i o karzdej porze dnia i nocy.Od czterech miesiecy jezdze samochodem ,no i znowu zaczelam tyc ,zle sie czuc .No i przeprosilam rower dwa dni temu , obiecalam sobie ze bede cztery dni na rowerze jezdzic ,a trzy samochodem.Po dwoch dniach na rowerze juz czuje sie lepiej ,jak by zycie we mnie wstapilo,lepsza kondycja fizyczna i psychiczna .Jaki moral z tego nie pomoga zadne diety ,oczyszczania organizmu.Recepta na ladna sylwetke i dobra kondycje jest sport ,sport,i jeszcze raz sport w kazdej postaci,regularnie np.rower ,plywanie bieg czy chocby w domu przed spanien kazdego wieczoru 100 przysiadow napewno pomoze!!! Szkoda kasy na te diety nic nie warte .Lepiej w to miejsce kupic sobie cos dla siebie.Pozdrawiam was serdecznie.Powodzenia.....................

Autor: Tomasz  23.03.2005 zgłoś

Witam Polecam wszystkim program Clena9 oczyszczający organizm. Stosuje się go przez 9 dni ścisle według wskazówek umieszczonych w ksiązce któa tam jest umieszczona. Pamiętajmy o tym że organizm nieoczyszczony to:) -starzenie się organizmu, -bóle reumatyczne, -alergie różnego rodzaju, -inne defekty dermatologiczne, -osłabienie serca. Po szczegółowe informacje prosze o telefon pod numer 692153339 lub prosze pisać na adres z_drowie@tlen.pl Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego. Tomasz Buczma

Autor: Strixx  31.03.2005 zgłoś

moim zdaniem nie ma nic zlego w diecie oczyszczajacej jesli stosuje sie ja tak jak powinno czyli rzeczywiscie poddaje sie jej wszelkim wymogom no i jezlei nie trwa ona ponacd czas zalecany.Mozna w ten sposob naprawde dobrze oczyscic watrobe i jelita tylko trezeba pamietac ze nalezy maksymalnie uzupelniac braki plynow jakie tracimy w czasie glodowki zeby nie doprowadzic do odwodnienia. A co do powikłan top moim zdaniem nie mozna stwierdzic ze kilkudniowa glodowka u zdrowego czlowieka(nie mam tu na mysli osob z jakimikowliejk chorobami przewleklymi)moze powodowac rozchwianie gospodarki hormonalnej czy inne powazniejsze konsekwencje.Dlatego nie zgadzam sie z opinia MEDYKA .Sama jestem farmaceuta i na swojej wiedzy medycznej opieram ta wypowiedz

Autor: Just a Girl  16.04.2005 zgłoś

mam pytanie do kogoś KOMPETENTNEGO . chciałabym wiedzieć , czy w czasie głodówki można pić sok pomidorowy bez zmniejszenia tempa oczyszczania i utraty wagi?

Autor: Ania23  17.04.2005 zgłoś

Kiedys nie jadłam przez 3 tygodnie.W trakcie pierwszego tygodnia czułam sie fatalnie ale po tygodniu wszystko minelo i czulam sie fantastycznie!!! Miałam o wiele wiecej energii niż kiedy jadłam! Waga spadla o 20 kg a pozostalo mi zrzuconych kg 17 :) Wiem jedno: nie nalezy sie do tego zmuszac.To jest kuracja dla ludzi o ogromnej sile woli!

Autor: Ania  19.04.2005 zgłoś

Tomasz!!:)Wielkie dzięki. Dzięki programowi Clean 9 czuje się o wiele lepiej. Straciłam na wadzę, lepiej się wypróżniam, cera przybrał zdrowszy wygląd i wogóle mam tyle energii że mogłabym góry przenośić. wielkie dzięki jeszcze raz i naprawdę polceam wszystkim zainteresowanym i mogę też z osoabimi zainteresowanymi poprzez pocztę elektroniczną podzielić się swoimi spotrzeżeniami:)

Autor: Kasia  25.04.2005 zgłoś

Czy ktoś wie jak prawidłowo zrobić sok z aloesu. Rozrósł mi się w donniczce i należałoby zrobić z tym coś pożytecznego.

Autor: Tomi  26.04.2005 zgłoś

Do Kasi. Podaj adres mailowy to ci napisze dokłądnie co i jak bo można sobie zaszkodzić, a chyba nie o to tobie chodzi?:) Pozdro

Autor: lukrecja  11.05.2005 zgłoś

czytajac komentarze odnosnie glodowki/diety oczyszczajacej nic z tego nie wynioslam!!HAOS!przydalo by sie wyciac je wszystkie,zeby nikt juz nie tracil czasu tak jak ja.

Autor: Tomi  13.05.2005 zgłoś

Lukrecjo:)A co byś chiała widzieć na temat głodówki/diety oczyszczającej/ Mogę Tobie w tym z miłą chęcią pomóc. Pozdro Tomi

Autor: Barbara  19.05.2005 zgłoś

Witam, ja również poszukuję przepisu na sok z aloesu lub nalewkę i inne przetwory, które można wykonać samodzielnie w domu. Będę wdzięczna za poradę.

Autor: elagruba  20.05.2005 zgłoś

witam wszystkich, ja mam taka prozbe chcialabym schudnac bo przy wzroscie 167 waze 65 kilo najbardziej widoczny mam brzuch ale najgorsze sa "boki" ktore mnie wkurzaja bo nawet jak schudlam do 59 to mi zostaly a teraz znowu przytylam a tu sie cieplo robi i zauwazylam ze odchudzanie to moja obsesja ale bezskutku nie moge schudnac proszer o pomozcie !!! ela

Autor: elagruba  20.05.2005 zgłoś

jak by ktos mi chcial pomoc to w tym komentarzu mam dobry adres emaila tam sie pomylilam:)

Autor: andrzej  01.06.2005 zgłoś

Uwaga dziewczyny! Przepis na sok z aloesu: - 10dni nie podlewać, potem ściąć łodygi starsze niż 3lata; - wymyć, zawinąć w papier i odłożyć na 10 dni w ciemne miejsce; - zemleć(zmielić?) wyparzoną maszynką do mięsa; - uzyskaną miazgę wymieszać z miodem(płynnym)i winem Egri Bikaver w proporcjach 1:1:1w szklanym naczyniu; - odstawić na 14dni: - przecedzić; - miąższ można jeść (3x1 łyżeczka dziennie; - nalewkę pić 3x1łyżeczka dziennie (ale najpierw spożyć miąższ bo sfermentuje; -przechowywać w ciemnym szkle w lodówce A w ogóle to nie odchudzajcie się za bardzo. Ciałko jest piekne!

Autor: Ninka  03.06.2005 zgłoś

Czy ktoś oprócz Farmaceutki ma praktyczne doświadczenia w stosowaniu Zuccarinu? Mam cukrzycę, zaczęłam brać ale nie widzę efektu!!!

Autor: Aga  07.06.2005 zgłoś

ZDUMIEWAJĄCE - ILE ARTYKUŁÓW TYLE RÓŻNYCH OPINII. RAZ JEDZENIE POTRZEBNE, RAZ UŚMIERCA, RAZ ORGANIZM RADZI SOBIE SAM Z TOKSYNAMI, A RAZ JUŻ TYLKO KROK DO RAKA JELITA GRUBEGO... WYPISUJĘ SIĘ Z PRZESTRZEGANIA TYCH WSZYSTKICH MĄDROŚCI! DO TEJ PORY CZUŁAM SIĘ ZNAKOMICIE, LEWATYWKA (BŁE...) WYSZŁA ZDUMIEWAJĄCO NIESKALANA "WIADOMO CZYM", WIĘC DOSYĆ!

Autor: jeszcze_nie_oczyszczona  11.07.2005 zgłoś

poszukuje osób chętnych do wyjazdu na wczasy głodówkowe, takie trwające 7-9 dni, Z tego co wiem jest całkiem sporo takich ofert. Ja chcialabym wyjechać w sierpniu, a zabardzo nie mam z kim jechać (moje otoczenie jakoś tego nie rozumie...). Jestem młoda, mam 19 lat i za sobą mnóstwo krótkich głodówek, moja najdłuższa trwala 4 dni. W tej chwili czuję silną potrzebę przeprowadzenia dłuższej. Jeżeli jest ktos chętny (w grupie zawsze raźniej) piszcie maile :)

Autor: joanna64  22.01.2006 zgłoś

Czytam tu absurdy. Niektorzy z Was sa zupelnie bezmysli. Prosze lekarzy o opinie i sugestie co do diety. Gdyby lekarze cokolwiek wiedzieli na temat diety ostatnim znanym lekarzem bylby Hipokrates. Kilka przykladow: polecana przez lekarzy natka pietruszki jest reklamowana jako bogata w witaminy i mineraly. Jest to prawda ale ma tez niszczace watrobe alkaloidy o ktorych sie nie mowi. Dzieki tym alkaloidom pietruszka moze sobie spokojnie rosnac nie zjadana przez zwierzeta. Korzen pietruszki nie ma tych alkaloidow a ma wszystkie witaminy i mineraly ale go sie nie promuje, bo by spadla sprzedaz lekow na watrobe. Sprobujcie karmic zwierzeta marchewka - szybko zaczna chorowac na jelita i watrobe. Od lat wmawia sie nam, ze marchew jest zdrowa - to bzdura. Przetwory mleczne maja enzymy, ktore blokuja wchlanianie witamin i mineralow i powinny byc jadane wylacznie oddzielnie - kilka godzin po miesie i warzywach i tylez samo przed nimi. Enzymy te chronia cielaka przed wchlanianiem alkaloidow i mineralow, ktorych niedojrzala watroba cielaka nie moglaby przetworzyc. I tak dalej i tak dalej. Nie pytajcie lekarzy - oni Wam sprzedadza kolejny drogi i toksyczny lek, bo to jest ich chleb powszedni. Na poczatek proponuje przeczytac kilka wierszy Jana Brzechwy ze zbioru 100 bajek - np. Mleko albo Sroka. I bedziecie wiedziec, ze mleko jest czerwone a ryby sie pasa na lace, a zaba co to jej lekarz kazal sie suszyc wysuszyla sie na garstke proszku. Zacznijcie myslec, a nie jak barany kupujcie i testujcie kolejne bezsensowne preparaty i diety. jsk

Autor: joanna64  22.01.2006 zgłoś

inne trujace produkty czesto proponowane w dietach to: pestki dyni (silna trucizna) brokuly - niszcza uklad hormonalny - szczegolnie u kobiet grapefruity i wyciag z pestek grapefruita - szybko niszcza watrobe pomidory i ziemniaki zawieraja trucizne (solanina) - jadac wylacznie z nabialem, ktory ja neutralizuje! wiekszosc owocow jest praktycznie bezwartosciowa - to cukier i woda - po zjedzeniu robi Wam gorzelnie w jelitach. krewetki i kraby zawieraja trujacy jod niszczacy uklad hormonalny Jedzcie owoce i popijajcie mlekiem - na zdrowie!

Autor: ludź_kob.  30.01.2006 zgłoś

BRAVO DLA HELENKI !! YEAH !! POPIERAM I POZDRAWIAM :D ... DO ROBOTY KOBITKI ;p

Autor: majkosia  31.01.2006 zgłoś

DO joanny 64!!!!!!daj mi jakoes namiary na siebie skąd wiesz o tych wszystkich rzeczach.jestes dietetykiem czy co???ale jedno jest pewne znasz sie na rzeczy.pozdrawiam AGA

Autor: majkosia  02.02.2006 zgłoś

ja zaczęłam stosowac diete zgodna z moja grupą krwi zobaczymy co z tego wyniknie ale juz drugi dzien i jest niezle oczyszczam sie (wiecie chyba o czym mówie???)dodatkowo uzywam preparatów DETOX

Autor: majkosia  02.02.2006 zgłoś

Antiox firmy VISION www.vision.400.pl zapraszam poczytajcie ja juz tych preparatów uzywam 2 rok i skutki sa super.pozbylam sie choroby reumatoidalnej,a mam dopiero 26 lat i juz mnie dopadło cos takiego,ale juz jest ok.papatki AGA

Autor: Laura  12.03.2006 zgłoś

Wzrost 173 waga 84 - coś strasznego. Nie wiem jak się tego dopuściłam ale wszystkie diety stosowane przez mnie - są skuteczne lecz nietrwałe. Proszę by ktoś doradził mi jak utrzymać wagę lub napisał, czy stosował już zalecane w reklamach krople b-01.

Autor: MartaS.  12.03.2006 zgłoś

taaa Joanee64 bynajmniej nie zna sie na rzeczy...bo wyminila wszystko to co od wiekow jest sparwdzone jako podstawa zdrowego zycia. Kochana...wszystko jest trujace.

Autor: Laura  13.03.2006 zgłoś

jak czytam o samych trujących produktach - to zastanawiam się jak społeczeństwo może dożyć starości? a może całkiem oduczyć się jedzenia. Z tego co wyczytałam to wolę tak wyglądać niż za życia się katować. Jest taka przyśpiewka " jkedni lubią schaby, drudzy lubią mostek - a ja lubię ...... bo tam nie ma kostek" i jestem tego zdania że żyje się krótko to chociaż dobrze.Alllllle marzeniem jest zrzucić chocuiaż 5 kg. jak?????

Autor: Anna  29.03.2006 zgłoś

Lauro- masz problem, weź się w garść. Więcej wiary w siebie i radzę Ci zastosuj dietę Michela Montignaca. Rewelacja, lecz nie będziesz chodziła pełna to uzupełniaj braki jedzenia wodą mineralną niegazowaną. Powodzenia.

Autor: Asiek  14.05.2006 zgłoś

Zrobiliscie mi niezle pranie mozgu. Ja chcialam sie tylko lepiej poczuc, bo czuję, ze ostanio brak mi werwy a slyszalam, ze ta dietka pomoglaby mi.

Autor: agman  04.09.2008 zgłoś

Kochani, najpierw musicie zaczac od odtruwania jelit to jest podstawowa sprawa, ja przez trzy miesiace bralam preparaty na bazie naturalnego blonnika i czuje sie fantastycznie, podaje strone www.colonix.pl przygotowuje sie teraz do oczyszczenia organizmu z toksyn poniewaz po oczyszczeniu jelit mozna zamowic drugi program. Jest to kuracja niestety droga ale znakomita i oparta na naturalnych skladnikach, goraco polecam

Autor: Jola  18.01.2009 zgłoś

Poczytałam w noc bezsenną i dzielę się swoim doświadczeniem. Zawsze byłam gruba, od dziecka. Wiele lat walczyłam z nadwagą na przemian głodząc się, potem objadając, odstawiając słodycze i wracając do nich w strasznych ilościach... Czyli doświadczenie wielu z was. Latem zeszłego roku pojechałam na fantastyczne rekolekcje do Bąblina pod Poznaniem, oparte na diecie pani dr Ewy Dąbrowskiej. Fantastyczne miejsce, czas spokoju, wyciszenia, oczyszczenia... O diecie można poczytać w Internecie, ja najkrócej: dieta tylko warzywno- owocowa, czyli wspominane już sałatki, surówki, soki, surowe warzywa i owoce, zupy... Fantastyczne i pyszne jedzonko!!! Bez głodu(jadłam 5 razy dziennie), oprócz pierwszych 2 dni, bez żadnych dolegliwości.Na wyjeździe byłam 11 dni, na diecie wytrwałam 4 tygodnie(wolno do 6 tygodni). Schudłam w sumie 12 kilogramów (w Bąblinie 3), ale najważniejsze: pół roku później nie przytyłam, stosując zasady zdrowego żywienia.Polecam

Autor: Zaba  12.07.2009 zgłoś

Chyba nic nie pisaliscie o zurawinach, ktore od jakiegos czasu sa lekarstwem na wszystko...

Autor: mysia  19.08.2011 zgłoś

a ja mam zamiar przejść na INEDIĘ czyli wogóle nie jeść, bo robienie kupy mnie brzydzi ...:)

Autor: sylwia  27.10.2011 zgłoś

Witam, weszlam tu przez przypadek, bo szukam czegos co pomoze utrzymac czysty organizm po detoxie. aktualnie jestem 7 dzien na detoksie ale nie soczki tylko cos co jest niesamowite a mianowicie ..Kuracja Neera-,,madal bal".. syrop klonowy. pierwsze dwa dni sa ciezkie bo odczuwalam chcec zjedzenia czego kolwiek, plus lekki bol glowy, na 3 dzien jest juz latwo syrop zaczyna nam smakowac i zastepowac kazdy posilek, cialo lekkosc odczuwa juz w 4 dzien tak bylo ze mna, dzis 7 dzien i mam zamiar przedluzyc ja do 14 i zastosowac program mistrzowski, co poz\wala utrzymac swiewtna wage, wyglad samopoczucie. dodam tylko ze ten syrop dzial, a skura pieknieje, lekkosc ciala i spadek wagi zacheca do kontynuacji. przed 7 dniami wazylam 68 kg dzis waze 63 czuje sie switnie i napewno detox przedluze. polecam nie tylko dla grubaskow ale i kobie z waga tak ja ja na 168, 68kg .. to cudowna kuracja ... jesli ktos potrzebuje szczegolow chetnie porozmawiam na gg 2288110 lub email

Autor: MIA  16.01.2012 zgłoś

Polecam Zuccarin, działa na prawdę. Po miesiącu widać różnicę!!!

Autor: barbara  06.04.2013 zgłoś

Ja dzisiaj zakończyłam dietę oczyszczającą trwała 5 dni piłam wodę niegazowaną 3 litry dziennie +2 kawy bez cukru 0 jedzenia.Uważam że to jest wspaniała dieta na początek.Czuję się wspaniale,żadnych zawrotów głowy,mdłości czy innych dolegliwości.W ciągu 5 dni spadła mi waga 3 kg jestem zadowolona .A teraz zaczynam dietę normalną czyli będę jadła ,pierś z kurczaka oraz wszystkie warzywa gotowane w parowniku są bardzo smaczne i zdrowe,do tego owoce.lekki nabiał ,ryby,płatki owsiane.Wszystko co zdrowe CO WY NA TO !!! POWODZENiA

Autor: sansa  13.06.2013 zgłoś

ja znam i używam takie herbatki figura detox, fajnie się po nich czuje bo to taka herbata zielona tylko bardzo nastawiona na oczyszczanie organizmu. teraz jest na fb fajny konkurs od figury - fit miejsca figury... trzeba znajdować i wpisywać na mapkę "zdrowe miejsca"

Autor: guniaczek111  10.08.2013 zgłoś

a ja na oczyszczanie organizmu polecam wam ten koktajl! rewelka w smaku i niskokaloryczny i czuje po nim że moj caly organizm jest "odpuchnięty " przepis na blogu duzo sole orzezwiajacy koktajl z ogorka

Autor: izka  14.03.2014 zgłoś

Żadne koktajle nie pomogą jeśli nie zaczniemy od zmiany nawyków żywieniowych i diety dobranej na podstawie kodu metabolicznego. W klinice Vimed robią takie testy i badania które pomagają nam potem skutecznie oczyścić organizm bez głodówek i specjalnych wyrzeczeń

Dodaj własny komentarz

(twój pseudonim, imię lub nazwisko)

(nieobowiązkowo; nie musisz podawać adresu e-mail!)

Min. liczba znaków: 3

Kafeteria / Zamów reklamę w Kafeterii / Redakcja (PR + autorzy) / Kosmetyki do testów / Patronaty
© 1999-2014 Grupa Wirtualna Polska Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu